DOLLY´s DAGBOEKEN

Burgermoeder Dolly Zuidkruis herself heeft op 1 februari 2014 met terugwerkende kracht het leegstaande blog van de Columnisten van Katoen onteigend. Sindsdien maakt ze haar eigen Dagboek ermee wereldkundig.
Iedere gelijkenis met de echte wereld berust op louter toeval; de werkelijkheid is immers te absurd om verzonnen te kunnen zijn.


woensdag 25 juni 2014

DOLLY GEEFT ADVIEST

Vorige week was ik in een van onze vitale aanleunwoningen op werkbezoek bij een zestigjarig huwelijk. Zit ik me net door een stuk gemeentetaart heen te worstelen, begint daar mijn smartfoon te miauwen. Spoedberichtje van de ambtenaar. Waar of dat ik blijf, want de cursisten zaten nu al anderhalf uur te wachten en het werd wat onrustig in de zaal. Nou ja, zeg! Moet ik dan alles zelf bijhouden? Dus ik zeg tegen de ambtenaar, het is jouw fout, je verzint maar iets voor ze, ik ga nu eerst mijn haar uit de krullers halen, want ik moet nog op de foto voor de Polderkoerier.

Gemeentetaart                  (foto: archiefdienst 2005)

En wat denk je dat de ambtenaar verzint? De ambtenaar verzint dat ik nóg een advies in mijn blog verwerk. Als goedmakertje voor de jonge collega'tjes uit de cursus die zogenaamd voor niets naar Laweit zouden zijn gekomen.

Nou, vooruit dan maar.
Hier komt het.
Zucht.

Criminaliteit legaliseren?
Jonge collega'tjes vragen me nog wel eens van Dolly, kan dat zomaar maar? Eigenlijk geef je de criminelen toch gewoon ruim baan? En dan zeg ik, tsja, dat zijn jouw woorden. Wij in Laweit zien de criminelen niet als een probleem, maar meer als een kans en als een uitdaging. Als een oplossing, een solution in disguise voor andere problemen, zoals financieringstekorten en klachten van omwonenden.

Zolang de criminelen zich maar aan de wet houden en op tijd betalen gaan wij ze natuurlijk het leven niet zuur maken. Sterker nog, we proberen juist ook kleinere criminelen naar onze vitale gemeente te lokken door de grotere criminelen toestemming te geven villakampen voor ze te bouwen. En mocht de wet iets tóch verbieden, dan past de wethouder die wet gewoon aan. Daar ben je tenslotte wethouder voor. De naam zegt het al.

Bovendien hebben we het BTW-tarief voor afrekeningen in het criminele circuit verlaagd naar 6%. Tijdens Dolly's Dwaze Dagen, onze speciale actieweken aan het eind van de zomer, kun je zelfs extra kortingen en spaarpunten krijgen.


Afrekening in het criminele circuit    (foto: Leslie S.)


Hoort, zegt het voort:
ook voor doodslag en/of moord
is Laweit een gunstig oord.

Dolly Zuidkruis
burgemeester Sas-Laweit

2 opmerkingen :

Een wethouder zei

Beste Dolly,

Ik dacht dat we hadden afgesproken om de familie Kip niet langer crimineel te noemen. Ik hoop dan ook dat je dit nog wilt corrigeren hier.

Moet ik nu weer mijn stinkende best gaan doen om dit misverstand uit de weg te ruimen.

Een wethouder

D. Zuidkruis zei

Kip? Hoezo, Kip? Dat zijn uw woorden, niet de mijne. Dergelijke infame suggesties werp ik verre van mij. U mag u dan wel een wethouder noemen, maar dat betekent niet automatisch dat u zich zomaar elke verdachtmaking kunt veroorloven!

D. Zuidkruis

Namens deze,
Theo X. (Jurist)