DOLLY´s DAGBOEKEN

Burgermoeder Dolly Zuidkruis herself heeft op 1 februari 2014 met terugwerkende kracht het leegstaande blog van de Columnisten van Katoen onteigend. Sindsdien maakt ze haar eigen Dagboek ermee wereldkundig.
Iedere gelijkenis met de echte wereld berust op louter toeval; de werkelijkheid is immers te absurd om verzonnen te kunnen zijn.


donderdag 16 augustus 2012

LIES HEEFT ER ZIN IN



De opleiding tot middenmanager

Een select gezelschap alledaagse docenten volgde het afgelopen jaar de opleiding tot teamleider bij de MSG. Lies Duplo, een van de deelnemers, slaagde erin om de cursus op te rekken tot een minstens tweejarige opleiding. Op advies van de cursusbegeleiders wist de Raad van Bestuur Lies er uiteindelijk van te overtuigen dat het misschien niet zo´n goed idee was om nu al examen te doen.

Bij wijze van praktijkopdracht houdt Lies een cursusdagboek bij.


Terug
Hallo, daar ben ik dan weer, terug van weggeweest. Ik ben dus nog steeds Lies Duplo en ik heb besloten dat ik eerst nog een nog een jaartje cursus blijf volgen en pas dan de guts ga hebben om er helemaal voor te gaan. Ook blijf ik leergierig omdat onze eigen Bart Jan volgend jaar de cursus weer gaat geven en die staat gelukkig ook helemaal achter mijn besluit.



Kom-kom-mer. Senk joe!
Hobby's
Zoals jullie zo langzamerhand wel weten zijn mijn hobby's Nederlandstalige muziek (dit bijvoorbeeld)  en sport in het algemeen, maar nu even niet meer zo erg, want van die Mart Smeets heb ik deze zomer wel een overdosis gehad en zó smakelijk oogt die toch ook niet meer. Mag ik dat zeggen, dames en heren? Ja, dat mag ik zeggen. Ook het tuinieren rond mijn stacaravan staat trouwens nog steeds hoog in mijn vaandel. Ik zeg knotsgekke groente, wat zeg jij dan? Zeg jij dan wat? Nee, laat ik het anders formuleren: kom-kom-mer.

Aan het werk
Als opdracht voor na de zomer moesten we een deel van de eerste teamvergadering voorbereiden. Of eigenlijk moest alleen ik dat dus, want de anderen zijn allemaal afgehaakt. Met een diploma weliswaar, maar toch... Je kon kiezen uit de openingstoespraak, of het voorbereiden van de lunch van tussen de middag. Toen heb ik gezegd laat mij maar allebei doen, want ik heb nu eenmaal niet voor niets een vlotte pen en ook nog wel een paar gekke ideetjes voor het eten en trouwens, ik dacht ook dat je dan dubbele punten kon krijgen, maar dat was helaas niet zo, bleek achteraf.

Openingstoespraak
Hoe moeilijk is dat nu helemaal? Gewoon even rondneuzen op internet en toen had ik het in een uurtje af. Mevrouw Klijnsma kon hiermee de FNV ombouwen tot Nieuwe Vakbeweging, dus zal ik me er op het Leeghwater College ook wel geen buil aan vallen. Toch?

"De vakantie zit er op. We hebben er weer zin in, we gaan er weer fris tegen aan, arm in arm, open en democratisch. We gaan de verschillen verenigen, de mensen verbinden en dat doen we niet voor onze docenten, maar voor de mens áchter de docent, die we gaan helpen zich te ontwikkelen in zijn kracht, want tenslotte erven we de wereld niet, maar lenen we haar van onze kinderen. Wij gaan het verschil maken en dat stellen we niet uit tot morgen, nee, we gaan meteen vanaf vandaag vol op het orgel!`

Lunch
Voor de welverdiende lunch heb ik een paar vet leuke ideetjes, waaronder een smulhans, een patatje intifada met zelfgeplukte wilde paddestoelen, en voor de zoetekauwen onder ons broodjes met kweeperenjam, maar wat het precies gaat worden moet nog even een verrassing blijven. Wel kan ik alvast verklappen dat we de tafels extra gezellig gaan aankleden, met eetbare veldboeketjes van bloemen van het seizoen. Van aardappelplanten en zo.

Was het maar vast zo ver!

Lies Duplo

Geen opmerkingen :