DOLLY´s DAGBOEKEN

Burgermoeder Dolly Zuidkruis herself heeft op 1 februari 2014 met terugwerkende kracht het leegstaande blog van de Columnisten van Katoen onteigend. Sindsdien maakt ze haar eigen Dagboek ermee wereldkundig.
Iedere gelijkenis met de echte wereld berust op louter toeval; de werkelijkheid is immers te absurd om verzonnen te kunnen zijn.


zondag 13 juli 2014

DOLLY ZEGT SORRY

Misschien is het wel goed dat ik begin met iets van sorry, want de vorige keer stonden er nogal wat foutjes in mijn dagboek, maar dat komt, de ambtenaar en de voorlichter hadden het niet eerst doorgelezen, dus het was niet verstandig om de wereld meteen kundig te maken van mijn diepere gedachten.

Wat wil het geval?
Het geval wil dat ik op bezoek was in Rostad Lök, om nog vóór de fusie afscheid te nemen van de wereld die zustergemeente heet, want iemand moet dat toch doen, nietwaar? Vooral omdat ik nu een bekende Nederlander ben viel ik in goede aarde, en werd ons ook 's avonds nogal wat lof getuit tijdens het diner in Chinees specialiteitenrestaurant Lap Top en daarna in Gaycafé Enola, maar toen ging de telefoon.

Siebe Proximus, onze zwaarbetaalde woordvoerder, die alles gaat oplossen want hij kan goed overweg met kampers en hij heeft ook al een heel zeehondencentrum geïnterimd.

Dat het zo wel genoeg was met al die flauwe woordspelingen, dat het hem niet verstandig leek om vanuit een bar in Rostad Lök ongecontroleerd te gaan telewerken en of ik zo vriendelijk wilde zijn om hém gewoon het woord te laten voeren. Dus ik denk, wie is er nou eigenlijk de baas hier, jij of ik? Ik had alleen even over het hoofd gezien dat ik helemaal niet hier was, maar in onze zustergemeente en bovendien is onze woordvoerder ook afgestudeerd in de hypnose. Om zichzelf beter te kunnen verkopen, en alles. Daarom ga ik nu mijn excuses aanbieden. Ik voel gewoon dat dat moet. Dus hierbij: Sorry Siebe!

En gaat over tot de orde van de dag
De zeven wegen van de wethouder (zie ook Gulden Middenweg) schieten al aardig op; we zijn al bij weg vier.
Mag ik u de rustieke route voorstellen? Inclusief vergunning van de wethouder en een stempel van de ambtenaar. Helaas nog wel zonder vergunning van de Rijksdienst voor het Wegverkeer, maar daar vinden mijn vrinden van het kamp ook vast nog wel een oplossing voor.

De rustieke route                                      (artist's impression)

Hoort, zegt het voort,
Dolly Zuidkruis geeft het woord
weer terug aan waar het hoort.

Dolly Zuidkruis
Burgemeester Sas-Laweit

Dit bericht is gecontroleerd door de woordvoerder.

Geen opmerkingen :