DOLLY´s DAGBOEKEN

Burgermoeder Dolly Zuidkruis herself heeft op 1 februari 2014 met terugwerkende kracht het leegstaande blog van de Columnisten van Katoen onteigend. Sindsdien maakt ze haar eigen Dagboek ermee wereldkundig.
Iedere gelijkenis met de echte wereld berust op louter toeval; de werkelijkheid is immers te absurd om verzonnen te kunnen zijn.


zondag 27 juli 2014

DOLLY'S FINARIUM

Zit ik van de week bij de kapper wat met Fabiënne te kleppen, zegt ze opeens dat ze het zo'n ontzettend leuk idee vindt. Dus ik vraag wat of dat ze bedoelt. Zegt ze, nou dat van dat, of eh... maar weet u dat niet dan? O, misschien mag ik het nog helemaal niet verder vertellen.
Dus ik zeg, bij mij is een geheim veilig, dat weet je toch? Ik lijk dan wel een beetje een spontaan flapuitje, maar als het er echt op aankomt heb ik niets te vertellen. Zegt ze, dat is waar, ja.

Om een lang verhaal kort te maken, mijn vrinden van het villakamp gaan een verrassing voor me bouwen, ter ere van mijn afscheid en omdat ik een lintje van de koning ga krijgen. En tegelijkertijd willen ze zo een extra steentje bijdragen aan onze vitale gemeente. Om Sas-Laweit nóg duidelijker op de kaart te zetten, die toerisme heet. Ze gaan een dolfinarium bouwen in het Kanaal. Met dolfijnenshows en dat je met de dolfijnen kunt zwemmen als je bijvoorbeeld exeem  eczeem hebt, zodat ze de schilfers van je afknabbelen. En ze willen het het Dolly Finarium noemen.

Aanvraag steigert                           (ontwerp: Steigers voor Dummies)

Enig toch? Ik heb meteen toestemming gegeven voor de steiger die ze hebben aangevraagd. De raad is nu toch op vakantie, dus als ze een beetje opschieten met bouwen ligt-ie er voordat het reces is afgelopen.

Hoort, zegt het voort,
Dolly tekent voor akkoord!

Dolly Zuidkruis,
burgemeester Sas-Laweit



Geen opmerkingen :