DOLLY´s DAGBOEKEN

Burgermoeder Dolly Zuidkruis herself heeft op 1 februari 2014 met terugwerkende kracht het leegstaande blog van de Columnisten van Katoen onteigend. Sindsdien maakt ze haar eigen Dagboek ermee wereldkundig.
Iedere gelijkenis met de echte wereld berust op louter toeval; de werkelijkheid is immers te absurd om verzonnen te kunnen zijn.


woensdag 30 juli 2014

MAAGD DOLLY

Vissen
De oude Grieken zeiden het al: het kan verkeren. Verkeren en verkeerd gaan. Zó zit je nog met een string vol zand achter een daiquiri op het strand van Scheveningen, en zó valt het water met bakken uit de hemel en hou jij in het clubhuis van een bevriend chapter een lezing over hoe de koning heeft genoten van alle lekkere hapjes en drankjes op de dag die je wist dat zou komen. Vooral die haring kon ik niet afblijven.

Weegschaal
Maar wat wil nou het toeval? Het toeval wil dat ik me daar van de week bij de kapper de bladen zit door te nemen, en toen viel mijn oog op de horoscoop voor de komende week. Ik ben nog net maagd, hahaha, dus ik kijk voor de zekerheid ook even bij de weegschaal en wat denk je dat daar staat? Het kan verkeren! Dat kan toch geen toeval meer zijn?

Over verkeer gesproken. Ik was tot nu toe helemaal vergeten dat ik nog één toegangsweg tot het villapark moest laten zien. Maar beter laat dan nooit, dus hier komt-ie, weg numero zeven, de luchtbrug. Daarmee hebben we dit hoofdpijndossier gelukkig achter de rug. Dat stond trouwens ook bij Maagd. Dat deze week een uitgelezen week is om aan de weg te timmeren, zodat je ook tot een stukje afronding naar je zelf toe kunt komen.

Verbindingsweg no.7 - De Luchtbrug

Maagd
Dus ik denk dat ik toch maar maagd ben. In elk geval deze week.

Hoort, zegt het voort,
soms een string, dan weer een short.

Dolly Zuidkruis,
burgemeester Sas-Laweit

De woordvoerder is nu echt op vakantie

Geen opmerkingen :