DOLLY´s DAGBOEKEN

Burgermoeder Dolly Zuidkruis herself heeft op 1 februari 2014 met terugwerkende kracht het leegstaande blog van de Columnisten van Katoen onteigend. Sindsdien maakt ze haar eigen Dagboek ermee wereldkundig.
Iedere gelijkenis met de echte wereld berust op louter toeval; de werkelijkheid is immers te absurd om verzonnen te kunnen zijn.


zondag 11 mei 2014

DOLLY STRAALT 2


 
(wat voorafging)

Partijdiscipline
Als lid van mijn partij geloof ik natuurlijk niet aan God, want dan zou ik wel in een andere partij geloven, maar net als zoveel andere mensen geloof ik wel dat er íets is. Iets wat je niet kunt zien en begrijpen, maar dat er wel is dus. Er gebeuren namelijk zoveel toevallige dingen dat het geen toeval meer kan zijn, net zoals dat de echte wereld zó absurd is dat-ie niet verzonnen kan zijn. Of, nou ja, hoe moet ik dat nou uitleggen? Misschien helpt een voorbeeld, want het spreekwoord luidt niet voor niets: één voorbeeld zegt vaak meer dan duizend niet-voorbeelden.





 Wat wil het geval?
Het geval wil dat het allemaal komt door het toeval van de afgelopen dagen. Zit ik met B&B te overleggen over wat ik of dat ik nou moet met die straling in mijn huis, zegt hij van hun, o maar daar weet ik wel iemand voor. Een kennis van de andere kant weet alles van aardstralen en hij kan ze ook goed hendelen. Ik denk dat ik nog wel ergens een foldertje van ´m heb liggen. Hij is trouwens ook een expat.

En geloof het of niet, maar wat lees ik in de folder?

(...) Die straling is ook heel lastig te vermijden, want verplaats je je bed dan verhuist de straling na één nacht weer mee. Zo had ik een vrouw die haar bed op wielen had geplaatst. Zij zei: "Het helpt één nacht en dan heeft die straling me weer gevonden en dan rol ik het bed gewoon een andere hoek in." In Uitgeest (Die naam kan geen toeval zijn! DZ) had ik een vrouw die over zes weken moest bevallen van de eerste. In hun bed vond ik niets, maar er zat al een aardstralingsveld door de wieg heen. Het lag te wachten tot het kind geboren zou worden! Het kind in de buik was gevoelig en daarom was hij al omhoog gekomen. Het is het beste om de straling door mij te laten neutraliseren en dit werkt levenslang. Mijn systeem werkt heel goed. Dat is beter dan elke nacht, jarenlang, wakker te liggen van een huilend kind, of zelf in een stralingsveld te liggen. De kwaliteit van het leven en dus ook van je relatie wordt stukken beter.


Ook de Poes (linksonder) is heel gevoelig voor aardstralen                                  (foto: Dick Doline) 

Hoe is het mogelijk?
Ik had meteen zoiets van dat ik dacht, hoe is het mogelijk? Met mijn muts kan ik er niet bij, maar dit moet wel haast dezelfde zijn: Dick Doline, de columnist uit onze eigen Polderkoerier! Hoe heeft het zo kunnen wezen? En dan blijkt hij, onder de naam Dolines Geo Dating, ook nog eens een eigen bedrijf in la douche France te runnen.

Ik heb hem dan ook meteen mijn hele huis levenslang laten ontstralen. In het begin vond ik het nog wel een beetje eng om terug te gaan, maar Dick bood aan om de eerste nacht te blijven slapen om ervoor te zorgen dat de straling niet de Poes zou opzoeken. En dat is gelukt.


Hoort, zegt het voort,
van Laweit tot Dinteloord:
straling bleef ver uit de buurt
toen ik Dick had ingehuurd.

Dolly Zuidkruis,
burgemeester Sas-Laweit

PS: Erg hè, dat van die vrouw met die baard...








Geen opmerkingen :