DOLLY´s DAGBOEKEN

Burgermoeder Dolly Zuidkruis herself heeft op 1 februari 2014 met terugwerkende kracht het leegstaande blog van de Columnisten van Katoen onteigend. Sindsdien maakt ze haar eigen Dagboek ermee wereldkundig.
Iedere gelijkenis met de echte wereld berust op louter toeval; de werkelijkheid is immers te absurd om verzonnen te kunnen zijn.


woensdag 14 mei 2014

DOLLY STRAALT 3

(wat voorafging)

Hoe lang duurt een kapper?
Gelukkig heeft de kapper hier in Val d'Ispère wat minder lange wachttijden dan bij ons in Holland, maar dat komt omdat de gezondheidszorg hier ook wat anders georganiseerd is, zodat je zelf kunt kiezen naar welke kapper of dat je wilt gaan. Hoeft een mens tenminste niet wekenlang met zo'n mantelzorgkapsel rond te lopen. En zeker na de afgelopen nachten kon dit hoofd wel een beurt gebruiken. De straling mag dan wel bedwongen zijn, maar met zo´n Doline over de vloer is ook echt wel een heftig ding.
 
Poesbewaking nu ook overdag!     (uit: folder Dolines Geo Dating)
 
Kan tijd vliegen?
De tijd vliegt als het gezellig is. Dat besef je je niet altijd direct, maar na drie dagen poesbewaking had Dick zoiets van er moet toch ook brood op de plank en voor je het weet stappen mijn andere klantjes over naar een concurrent. Wat dat betreft is het in die zuidelijke landen één en al olala! Hij is nu dus weer terug naar de andere kant. Zelf moet ik eerdaags trouwens ook ´s gaan teruggaan, want de wethouder heeft tijdens mijn afwezigheid ongetwijfeld weer zijn stinkende best gedaan en dan valt er altijd een boel te herstellen. Er was sowieso nog wat werk blijven liggen. Een honderdjarige bijvoorbeeld, en wat correspondentie met de eeuwig klagende Oosterbuurters, maar dat kan ook nog wel even wachten. Eerst maar eens de ambtsketen te luchten hangen, want die stinkt nog naar de haring van Koningsdag, dan een winnend lot trekken voor de verloting van de kruidenierstombola en verder maar 's even rustig rondkijken waar ik weer wat aandacht van de media's kan scoren. Het merk Zuidkruis moet nu wel op de markt blijven tenslotte. Ook mag ik niet te veel bijeenkomsten van de partijcursus missen, want dan schiet je in je eigen voet en dat kun je met de verkiezingen voor de deur natuurlijk niet veroorloven. Misschien ga ik wel naar Brussel!
 
Tijd vliegt toevallig (?) ook op Brussel

Gaan wij ten onder aan onze eigen nietigheid?
Tijd vliegt voor je er erg in hebt. Gisteren was nog pas gisteren en vandaag is alweer vandaag, heeft Dick mij laten beseffen. Ik weet nu hoe nietig wij mensen eigenlijk zijn in vergelijking met de tijd en de zon en alles, maar ik weet nu ook wat je daaraan kunt doen: Dolines Geo Dating inhuren voor adviezen. Ook een goed idee misschien voor onze vitale gemeente. Morgen is tenslotte alweer morgen en dan is het misschien te laat.

Hoort, zegt het voort:
Dolly Zuidkruis loofveroort
- met grepen letters door elkaar -
geen schot zich in een voet van haar!


Dolly Zuidkruis,
burgemeester Sas-Laweit

Geen opmerkingen :