DOLLY´s DAGBOEKEN

Burgermoeder Dolly Zuidkruis herself heeft op 1 februari 2014 met terugwerkende kracht het leegstaande blog van de Columnisten van Katoen onteigend. Sindsdien maakt ze haar eigen Dagboek ermee wereldkundig.
Iedere gelijkenis met de echte wereld berust op louter toeval; de werkelijkheid is immers te absurd om verzonnen te kunnen zijn.


zondag 25 mei 2014

DOLLY'S UITSLAG

Iedereen in ons land weet nu wel waar onze vitale gemeente ligt, want ondergetekende en Hunne Hoogheden hebben Sas-Laweit echt wel even op de kaart gezet, maar als vanavond de uitslagen van de verkiezingen bekend worden, dan wordt het natuurlijk pas echt spannend. Dan weten we tot op nulkommaéén procent nauwkeurig hoe het zit en waar we staan, Europisch gezien.


Sas-Laweit staat op de kaart!                                         (afbeelding: cartografisch bureau Vroegindeweij)
 
Eigenlijk snap ik niet zo goed hoe dat werkt, maar de wethouder heeft me verzekerd dat hij het volste vertrouwen heeft in dat het voor elkaar komt, want zijn jurist heeft hem ook laten weten dat het niet anders kan, dus dat zit wel snor.

Over snor gesproken, ik mag me nog wel even laten harsen voor als ik vanavond gevraagd word om commentaar te geven op TV. Je bent tenslotte een Bekende Nederlander of je bent het niet. En deze Dolly is dat toevallig wel.

Vanavond uitslag, nu al jeuk!

Hoort, zegt het voort,
van Oegstgeest tot Emmeloord,
van Sinaaij tot Sint-Niklaas:
Sas-Laweit heeft klaveraas!

Dolly Zuidkruis,
burgemeester Sas-Laweit

Geen opmerkingen :