DOLLY´s DAGBOEKEN

Burgermoeder Dolly Zuidkruis herself heeft op 1 februari 2014 met terugwerkende kracht het leegstaande blog van de Columnisten van Katoen onteigend. Sindsdien maakt ze haar eigen Dagboek ermee wereldkundig.
Iedere gelijkenis met de echte wereld berust op louter toeval; de werkelijkheid is immers te absurd om verzonnen te kunnen zijn.


zondag 4 mei 2014

DOLLA MAXIMY

 
 
Vandaag is het 4 mei.

Het is dus wel duidelijk wat ik ga doen, qua burgermoeder zijnde, maar gelukkig is er vanavond alweer een James Bond op tv. Bij een van de commerciëlen natuurlijk. Eigenlijk tamelijk schaamteloos op een dag als vandaag, maar nu ik bekende Nederlander ben begrijp ik hoe belangrijk de kijkcijfers zijn, en na zo´n week vol Zijne Koninklijke Hoogheden wil een mens ook wel eens wat anders zien dan alwéér die Máxima! Overal trekt ze de aandacht naar zich toe, zodat anderen niet aan bod komen. Wat ik ook had aangetrokken, wat ik ook op mijn hoofd had gezet, naar welke kapper ik ook was gegaan, na afloop praat iedereen toch alleen maar over die Máxima. Ik ben er wel een beetje klaar mee. Ik ben een beetje Máximoe.

Hoog tijd om er een paar daagjes tussenuit te gaan. Even in la douche France kijken of de jongens van het Villakamp mijn huisje in Val d'Ispère een beetje knap hebben opgeschilderd. Bovendien schijnt de Prefect me iets te willen vragen.

Hoort, zegt het voort, het
loop me er wat tussendoort...

Dolly Zuidkruis,
burgemeester Sas-Laweit

Geen opmerkingen :