DOLLY´s DAGBOEKEN

Burgermoeder Dolly Zuidkruis herself heeft op 1 februari 2014 met terugwerkende kracht het leegstaande blog van de Columnisten van Katoen onteigend. Sindsdien maakt ze haar eigen Dagboek ermee wereldkundig.
Iedere gelijkenis met de echte wereld berust op louter toeval; de werkelijkheid is immers te absurd om verzonnen te kunnen zijn.


zondag 15 juni 2014

DOLLY DERTIEN



Koe Dolly Dertien                                                                  (foto: Dollefie Selfie)

SAS-LAWEIT - Naast konijnen en octopussen kunnen nu koeien WK-voetbaluitslagen voorspellen.
Dat beweert melkveehouder Sjors Brugmans uit de Holsterpolder. Zijn koe Dolly 13 heeft volgens hem slecht nieuws voor het Nederlands elftal. Dolly heeft namelijk voorspeld dat Spanje de gelukkige winnaar wordt vrijdag.
 
Bron: Noordwestelijk Nieuwsblad


Zit ik me hier in de Pyreneeën met vrinden van de Rotary nog even te genieten van een welverdiend weekje ertussenuit, krijg ik een mailtje van de wethouder. Hij heeft een manier bedacht om onze vitale en energieke gemeente op de kaart te houden, die toerisme heet. Hij heeft meteen ook maar de pers ingeschakeld, en op advies van de ambtenaar een aanzienlijk deel van de gemeentelijke reserves geïnvesteerd bij een Chinese bookmaker.
 
Hoogste tijd om terug te gaan naar kantoor, geloof ik. Kan ik ook mooi meteen een afspraak maken bij de kapper voor een bijpuntbeurt, voor het geval ik volgende week ergens mijn cv ga droppen. Een béétje burgermoeder doet dat namelijk niet in haar eigen tijd.
 
Hoort, zegt het voort,
van Persie tot aan Robbenoord:
de koe maakt melk van gras en biks
maar verder kan de koe echt niks.

Dolly Zuidkruis
burgemeester Sas-Laweit



Geen opmerkingen :