DOLLY´s DAGBOEKEN

Burgermoeder Dolly Zuidkruis herself heeft op 1 februari 2014 met terugwerkende kracht het leegstaande blog van de Columnisten van Katoen onteigend. Sindsdien maakt ze haar eigen Dagboek ermee wereldkundig.
Iedere gelijkenis met de echte wereld berust op louter toeval; de werkelijkheid is immers te absurd om verzonnen te kunnen zijn.


zondag 22 juni 2014

DOLLY GEEFT ADVIEZER


Tsjongejongejonge
Had ik al 's iets verteld over de jonge collega'tjes die aan mijn lippen hangen om advies van een bekende Nederlander? "Tsjongejongejonge, je moet er maar op komen!", zeggen ze dan vol bewondering als ik vertel hoe of dat wij de criminelen hier aanpakken. En dan vragen ze me meestal of dat ik nog meer van die handige tips voor beginnende burgermoeders heb.

Nou vooruit dan maar,
omdat jullie het zo vriendelijk vragen komt hier nog een voorbeeld uit de doos van ondergetekende. 

Wij hadden hier nogal last van zwaar en breed sluipverkeer op wegen waar dat helemaal niet mocht. Dat sloop maar en dat kroop maar waar het zin in had. Bord noch gebod kon ze tegenhouden, want het blijven natuurlijk gewoon maffiamaatjes, om van verkeerslichten nog maar te zwijgen. Dus wat hebben wij gedaan om dat probleem te tekkelen en de criminaliteit terug te dringen? Wij hebben ze gewoon toestemming gegeven om de wet te overtreden. Met terugwerkende kracht, zodat omwonenden geen schijn van kans hadden met hun kleinzerige bezwaren. 


Breed en zwaargebouwd, ik lust er wel páp van!                           (foto: Dollefie Sellefie)

Resultaat
Toen mocht dat sluipverkeer dus gewoon wel, met als logisch gevolg: wég overtredingen, wég criminaliteit. Inderdaad, je moet er maar op komen, maar zó simpel kan het dus allemaal zijn...

En zo heb ik nog wel meer voorbeelden.
Misschien dat ze me vragen als minister van Onderwijs.
Dan geef ik er nog wel meer. Voorbeelden, bedoel ik.

Hoort, zegt het voort,
hoe men kruip- en ook sluipdoort.

Dolly Zuidkruis,
burgemeester Sas-Laweit
rolmodel voor jonge collega'tjes



1 opmerking :

Laurence Noorderzon zei


Gé-ni-aal!

Ik word een steeds grotere fan van u, want hier leer je als jonge collega duizend keer meer van dan van al die andere niet-cursussen bij elkaar. Of hoe zegt u dat ook al weer altijd zo mooi?
Kunt u bij ons in de gemeente niet ook een keer een presentatie komen geven? Iets met powerpoint of zo? Wij kunnen hier zelf wel een beamer regelen.

Met collegiale groetjes,

Laurence Noorderzon
burgermoeder van Zwegele