DOLLY´s DAGBOEKEN

Burgermoeder Dolly Zuidkruis herself heeft op 1 februari 2014 met terugwerkende kracht het leegstaande blog van de Columnisten van Katoen onteigend. Sindsdien maakt ze haar eigen Dagboek ermee wereldkundig.
Iedere gelijkenis met de echte wereld berust op louter toeval; de werkelijkheid is immers te absurd om verzonnen te kunnen zijn.


dinsdag 23 oktober 2012

VOORPROEFJE 5


Wat vooraf ging: zie VOORPROEFJE 1, VOORPROEFJE 2, VOORPROEFJE 3 en VOORPROEFJE 4


Vele maanden later, staande voor de onderzoekscommissie, moest burgemeester Wam Polanen denken aan die lang vervlogen middag, toen zijn dochter hem meenam om kennis te maken met Facebook.  Als hij toen had geweten wat hij nu allemaal wist, had hij het allemaal heel anders gedaan, dacht hij bitter. Ja allicht, met de kennis van nu zou..


Het Villapark lag er niet meer zo piekfijn bij (blz. 5)                                                     (foto: Bart Vroegindeweij)


De enigszins geïrriteerde stem van de voorzitter deed hem ontwaken uit zijn overpeinzingen. "Mijnheer Polanen, ik vroeg u wanneer het tot u doordrong dat het wel eens uit de hand kon gaan lopen. Zó ingewikkeld is die vraag toch niet?"
"Eh, ik kan me daar weinig van herinneren, voorzitter."
"U was niet op de hoogte van het bestaan van Project X-feestjes? Ook niet na alles wat zich een week eerder in Haren had afgespeeld?"
"Daar was mij niets van bekend, nee".
"Wist u wel van de bezorgdheid van de dorpsbewoners over de dreigende situatie?"
De burgemeester snoof, haalde zijn schouders op en hield zijn mond.
"Mijnheer Polanen," hernam de voorzitter, "het dossier bevat stukken die erop wijzen dat u persoonlijk belangen had in de ontwikkeling van het Villapark. Kunt u dat bevestigen?"
"Ik vrees dat mijn geheugen mij op dit punt enigszins in de steek laat."
"Maar volgens u is het verlenen van vergunningen wel geheel conform de bestaande regelgeving gebeurd?
"Voor zover ik kan nagaan wel, ja."
"Zou het niet zo kunnen zijn dat u de bestaande regelgeving al eerder zó had aangepast dat het verlenen van op zich dubieuze vergunningen met terugwerkende kracht door een coöperatieve rechter alsnog legaal zou kunnen worden verklaard?
"Dat zijn uw woorden, voorzitter".

Het Villapark mocht er dan niet meer zo piekfijn bijliggen, opeens had de burgemeester toch weer iets van zijn oude bravoure teruggevonden.


Geen opmerkingen :