DOLLY´s DAGBOEKEN

Burgermoeder Dolly Zuidkruis herself heeft op 1 februari 2014 met terugwerkende kracht het leegstaande blog van de Columnisten van Katoen onteigend. Sindsdien maakt ze haar eigen Dagboek ermee wereldkundig.
Iedere gelijkenis met de echte wereld berust op louter toeval; de werkelijkheid is immers te absurd om verzonnen te kunnen zijn.


dinsdag 15 januari 2013

GIDS

 
 
 
Vandaag is het precies een jaar geleden dat blogbeheerder Jelle het allereerste bericht van de columnisten van Katoen publiceerde. Daarna volgden er nog honderd, die allemaal best wel de moeite waard waren, naar de lezer toe. Al zeg ik het zelf.
 
Maar toen ik het bovenstaande bericht las kreeg ik zoiets over me van heb ik deze film niet eerder gezien? Zijn we tenslotte niet allemaal constant op zoek naar een gids? Juist als je zelf een coach van hart en nieren bent wéét je dat je hoe belangrijk het is om gecoached te worden. Dus heb ik het hele archief van de Mental Sunshine Academy nageplozen op déjà-vu-ervaringen van met name mezelf, maar het antwoord bleef zichzelf schuldig, althans zo één-twee-drie.
 
Toen opeens drong het tot me door dat het natuurlijk ook andersom kan zijn geweest. Dat het bovenstaande bericht juist een voorbode was van wat nog te wachten staat qua toekomst. Een soort van trailer, zeg maar. Dat je binnenkort je eigen gids gaat ontmoeten, maar dan zonder dat je dat nu al actief weet...
 
 
Volg je eigen gids                                                                      (artist's impression)

 
 
Bart-Jan Vroegindeweij, mental coach
oprichter en docent Mental Sunshine Academy

Geen opmerkingen :