DOLLY´s DAGBOEKEN

Burgermoeder Dolly Zuidkruis herself heeft op 1 februari 2014 met terugwerkende kracht het leegstaande blog van de Columnisten van Katoen onteigend. Sindsdien maakt ze haar eigen Dagboek ermee wereldkundig.
Iedere gelijkenis met de echte wereld berust op louter toeval; de werkelijkheid is immers te absurd om verzonnen te kunnen zijn.


woensdag 19 februari 2014

DOLLY ERVAN TUSSEN

Pfff... Dat was onverwacht toch nog even flink aanpoten, de afgelopen paar dagen. Aan het begin van de week was mijn agenda nog helemaal leeg, maar dat bleek een foutje te zijn. De ambtenaar had alle afspraken in maart genoteerd, in plaats van in februari. Dat kwam doordat in februari alle dagen hetzelfde zijn als in maart, zei ze. Toen ik het doorrekende (want je moet je personeel zo af en toe toch echt wel controleren) zag ik dat ze gelijk had. Als bijvoorbeeld 10 februari een dinsdag is, dan is 10 maart dat ook. Dat komt doordat februari en maart allebei precies achtentwintig dagen hebben, en die zijn deelbaar door zeven, behalve in een schrikkeljaar. Dan is het één dag meer. Maar om een lang verhaal kort te maken, de ambtenaar kon er dus niets aan doen dat ik dacht dat ik vrij had, maar ondertussen toch flink aan de bak moest.

Druk, druk, druk
Twee gouden bruiloften opgeluisterd met mijn aanwezigheid, de drogistenvereniging feestelijk toegesproken vanwege haar halfjaarlijkse lustrum, zo links en rechts een paar linten doorgeknipt en zelfs nog de toneelvoorstelling in café Nageltang bijgewoond. Nageltang ligt dan wel niet in onze gemeente, maar het is evengoed lekker dichtbij en een café blijft een café, dus een prima plek om het merk Zuidkruis verder in de markt te zetten. Maar het blijft natuurlijk wel gewoon werk.

Villa la Croix du Sud                                                                                        (archieffoto FIOD)


Ff uitblazen
Gelukkig is het volgende week voorjaarsvakantie. Even de tijd voor een weekje op de lange latten in Val d'Ispère, even helemaal mezelf opnieuw uitvinden. Ben benieuwd hoe mijn chaletje erbij ligt.

Hoort, zegt het voort,
even lekker ongestoord!

Dolly Zuidkruis
burgemeester Sas-Laweit

Geen opmerkingen :