DOLLY´s DAGBOEKEN

Burgermoeder Dolly Zuidkruis herself heeft op 1 februari 2014 met terugwerkende kracht het leegstaande blog van de Columnisten van Katoen onteigend. Sindsdien maakt ze haar eigen Dagboek ermee wereldkundig.
Iedere gelijkenis met de echte wereld berust op louter toeval; de werkelijkheid is immers te absurd om verzonnen te kunnen zijn.


zondag 23 februari 2014

DOLLY'S LOCO

Weinig sneeuw dit jaar            (foto: Dolly Zuidkruis)
Bericht uit Val d'Ispère
Weinig sneeuw dit jaar, maar mijn chaletje ligt er prima bij en de jongens van het Villakamp hebben de tuin ook mooi onderhouden deze winter, dus ik geniet met volle teugen van mijn welverdiende rust, al zeg ik het zelf.

Pino Loco
Zoals ook de mensen in het land wel weten ben ik van nature nogal luchthartig, maar zo af en toe maak ik me toch wel eens een paar zorgjes. Hier in Val d´Ispère heb ik eindelijk de tijd om een paar dagen helemaal tot mezelf te komen en na te denken over zoiets van Dolly, wat wil je nu eigenlijk worden na de fusie, terwijl de loco-burgemeester mijn taken tijdelijk waarneemt, maar daar schuilt nu meteen een forse adder onder mijn gras. Toen ik me besefte dat mijn loco ook de route van 27 april ging zitten regelen voelde ik me toch niet helemaal op mijn gemak. Stel je voor: straks blijkt er opeens een bezoek aan het villakamp uit de hoge hoed tevoorschijn te komen. Met een helicoptère of zo'n landingsvaartuig uit Normandische oorlogsfilms, want die ontsluitingsweg zal dan nog wel niet klaar zijn. Voor de zekerheid heb ik ook maar even in het Spaanse woordenboek opgezocht wat loco nu eigenlijk betekent. Daarvan werd ik ook niet echt blijd:

SP: loco
NL: gek; idioot; gestoord; zot; achterlijk; krankzinnig; geschift

Maar goed, na volgende week heb ik nog ruim een maand de tijd om de zaken weer recht te breien. Trouwens, over breien gesproken, zal ik 's gek doen en die dag mijn martsmeetstrui aantrekken? Ook niet vergeten om bijtijds een afspraak te maken bij de kapper.

Hoort, zegt het voort,
zoek maar na: zot of gestoord.


Dolly Zuidkruis
Burgemeester van Sas-Laweit

Geen opmerkingen :