DOLLY´s DAGBOEKEN

Burgermoeder Dolly Zuidkruis herself heeft op 1 februari 2014 met terugwerkende kracht het leegstaande blog van de Columnisten van Katoen onteigend. Sindsdien maakt ze haar eigen Dagboek ermee wereldkundig.
Iedere gelijkenis met de echte wereld berust op louter toeval; de werkelijkheid is immers te absurd om verzonnen te kunnen zijn.


zondag 16 februari 2014

THE DOLLY ROLLERS

Lekker rustig
Het was lekker rustig, de afgelopen dagen. De core-business van het bestaan als burgermoeder lag even stil. Geen winkel te openen, laat staan een heel winkelcentrum, nauwelijks linten om door te knippen en niks komma nul honderdjarige om bij op de loodvrije koffie te moeten. Alleen een paar uurtjes overleg over four-twentyseven, zoals het nakende bezoek van Hunne Hoogheden om veiligheidsredenen heet. Dat wil zeggen, zo heet het in het overleg van de driehoek met de AIVD, maar daar kan ik nu verder niets over loslaten, want dat valt allemaal onder Rutte, Opstelten, Teeven en Plasterk tegelijk, en dus heb ik geheimhoudingsplicht, zeker als vrouw zijnde. Maar het is wel enig om eens van dichtbij mee te kunnen maken wat er bij zo'n beveiligingsoperatie allemaal bij komt kijken. Nooit geweten dat je hele wegen mag afsluiten als er gevaar kan dreigen, dat de bloembakken eigenlijk vermomde antitankversperringen zijn en dat de vuilnisbakken bijtijds worden verwijderd. Toch jammer voor Oosterbuurt, die bak hangt er pas krap een week.

Weinig te doen
Zoals ik al zei, lekker rustig. Tijd dus te over voor mijn hobby, optreden met de meiden van mijn rolschaatsclubje. Eerst op een sponsorfair in onze buurgemeente en daarna, wegens groot succes, nog een keer op een eightiesfeest in onze eigen sporthal. Ik kan mij niet heugen wanneer het met zijn allen zo superleuk was, en ondertussen toch meteen zo goed voor de PR. Het merk Zuidkruis staat weer stevig op de kaart!

The Dolly Rollers                                        (foto: B. Hajema)
Alle tijd ook om met de meiden te overleggen over welke panty ik op 27 april het beste kan aantrekken. Zelf heb ik het idee dat mijn eigen panty, die oranje, me het beste staat, maar ik heb gezien dat Maxima de laatste tijd ook vaak iets oranjeachtigs draagt, dus ik denk dat het toch die lichtgroene gaat worden. Misschien voor de zekerheid nog even binnenwippen bij de Zeeman, om te kijken of ze ook iets in lichtblauw hebben?

Hoort, zegt het voort,
hou je benen binnenboord!

Dolly Zuidkruis,
Burgemeester Sas-Laweit

1 opmerking :

Commonpoverty zei

Glasgow zoekt nog een burgemeester maar Oranja scoort hier maar matig in Celtic kringen....