DOLLY´s DAGBOEKEN

Burgermoeder Dolly Zuidkruis herself heeft op 1 februari 2014 met terugwerkende kracht het leegstaande blog van de Columnisten van Katoen onteigend. Sindsdien maakt ze haar eigen Dagboek ermee wereldkundig.
Iedere gelijkenis met de echte wereld berust op louter toeval; de werkelijkheid is immers te absurd om verzonnen te kunnen zijn.


zondag 9 februari 2014

DOLLY'S SCHRIK

Geen ontsluitingsweg
Het bericht van de wethouder over de ontsluitingsweg naar villakamp Laweit ben ik erg van geschrokken. Die weg schijnt er helemaal niet te komen, omdat het dorp dat tegenhoudt en nu zelfs de Raad van State niet terugfluit. Veel gekker moet het toch niet worden in onze vitale gemeente! Je zult het mij natuurlijk niet hardop horen zeggen, maar raadslid Brugmans had natuurlijk wel gelijk toen-ie zei dat ze dat hele Oosterbuurt het kanaal in hadden moeten schuiven toen dat nog kon. Altijd gezeur in dat dorp en nu dit weer! Nog iets van drie maanden te gaan tot aan het bezoek van Hunne Hoogheden en hoe krijgt de wethouder die weg in vredesnaam nog op tijd voor mekaar? Je kunt ook niets aan die man overlaten!

Speciaal uitgestippelde route
We kunnen Onze Hoogheden toch niet op klompen door het weiland naar het villakamp laten baggeren? Hoewel, nu ik er nog eens goed over nadenk, misschien is dat eigenlijk wel een goed idee. Zompen en slikken, ´t is weer eens iets anders dan die afgezaagde koek happen en keien smijten. Hoe zegt onze mediatrainer dat ook alweer? A problem is a solution in disguise, geloof ik. Vlotte vent trouwens, die Bart-Jan.


Raadslid Brugmans verkent de speciaal uitgestippelde route                                             (polaroid: B. Hajema)


Eén, twee, drie
Gisteren trouwens erg genoten van het schaatsen in Sotsji. Eén, twee en drie maar liefst. Máxima had weer iets oranjekleurigs aan. Dat jurkje draagt ze opvallend vaak de laatste tijd, dus ik mag er wel rekening mee houden dat ze het op 27 april ook aan heeft. Misschien inderdaad iets wits aantrekken, dat past overal bij en je valt dan toch op en om in stijl te blijven doe ik er gewoon een oranje sjaaltje boven. Het bovenste knoopje kan ik altijd nog openlaten. Sommige mensen in deze gemeente vinden dat ordinair, maar ik vind een tikkeltje ordinair is niks mis mee en ik moet tenslotte ook aan mijn toekomst denken in Den Haag. In zo´n grote stad heersen nu eenmaal wat andere normen dan hier. Misschien word ik wel minister.

Hoort, zegt het voort,
rijdt de koning door de poort,
van je één, twee, drie!

De stemming zit er hier al goed in!

Dolly Zuidkruis
Burgemeester Sas-Laweit

Geen opmerkingen :