DOLLY´s DAGBOEKEN

Burgermoeder Dolly Zuidkruis herself heeft op 1 februari 2014 met terugwerkende kracht het leegstaande blog van de Columnisten van Katoen onteigend. Sindsdien maakt ze haar eigen Dagboek ermee wereldkundig.
Iedere gelijkenis met de echte wereld berust op louter toeval; de werkelijkheid is immers te absurd om verzonnen te kunnen zijn.


zaterdag 1 februari 2014

DOLLY'S DAGBOEK

Vitaliteit kent geen tijd
Bijna een jaar staan de Columnisten van Katoen nu al droog en zo lang ook is dit weblog dus niet gebruikt. Als burgemeester van een gemeente die vitaal wil zijn is dit natuurlijk een doorn in mijn oog, en niet alleen in dat van mij. Ook de verantwoordelijk wethouder en eigenlijk bijna de gehele raad vindt dit een doorn in onze ogen en is met mij van mening dat dit niet had moeten mogen kunnen, zelfs niet met terugwerkende kracht. Daarom heb ik besloten om mezelf ontheffing te verlenen en daarmee vergunning te geven om dit weblog te besteden aan eigen inzicht.

De Nieuwe Media's
Als moderne burgermoeder ga ik natuurlijk met mijn tijd mee. Zo doe ik tegenwoordig aan facebook als ik wil laten weten dat ik sinds een paar dagen niet alleen burgermoeder, maar zelfs grootmoeder ben ;-), en twitter ik me een slag in de rondte om al mijn trouwe volgers ter wille te zijn. Zelfs tijdens de vergaderingen van de Raad span ik me tot het uiterste in om iedereen op de hoogte te houden van mijn diepste gevoelens. Niet dat dat altijd even gemakkelijk is, want zo nu en dan begrijp ik echt niet meer waar het nou allemaal precies om gaat, en wie wat bedoelt met ontsluiting zus en bevalling zo, maar zo heeft mijn mediatrainer het me nu eenmaal geadviseerd.



Eén plus één is meer dan win-win
Tel alles bij elkaar op en het ei van Columbus is al snel gelegd. Over krap elf maanden bestaan we niet meer. Dan zijn we gefuseerd met onze buurgemeente Meerwijk en woon ik gelukkig weer in Den Haag. Net op tijd voor de volgende landelijke verkiezingen. Misschien word ik wel minister.

Tot die tijd nog even vol op het orgel om ons Mooiste Dorp van Holland en het merk Zuidkruis te promoten.

Gelukkig komen Hunne Majesteiten binnenkort in onze prachtige, nee wat zeg ik, schitterende en vitale gemeente hun verjaardag vieren, waardoor de kansen om ons nog eens extra op de kaart te zetten voor het uitzoeken liggen. Vooruit dus met die geit, zou ik willen zeggen! Vul het zangkoor maar vast aan, laat die frisse basketbaljongens en -meisjes vast wat extra oefenen, dan ga ik ondertussen eens goed nadenken over wat ik aan zal trekken. Iets groens deze keer? Toch maar weer die blouse met de ruches? Bovenste knoopje open of gesloten? Zou een stilist trouwens aftrekbaar wezen? Enfin, nog meer dan een maand te gaan...

Een weblog, dat ontbrak nog
Maar nu dus niet meer. Goed nieuws voor al mijn trouwe volgers: vanaf vandaag zal ik regelmatig verslag doen van mijn belevenissen als burgermoeder van onze geweldige en vitale gemeenschap. Hoort, zegt het voort, rijdt de koning door de poort!


Dolly Zuidkruis
Burgemeester van Sas-Laweit
 

Geen opmerkingen :