DOLLY´s DAGBOEKEN

Burgermoeder Dolly Zuidkruis herself heeft op 1 februari 2014 met terugwerkende kracht het leegstaande blog van de Columnisten van Katoen onteigend. Sindsdien maakt ze haar eigen Dagboek ermee wereldkundig.
Iedere gelijkenis met de echte wereld berust op louter toeval; de werkelijkheid is immers te absurd om verzonnen te kunnen zijn.


zondag 13 april 2014

DOLLY WIST MEER

Afgelopen woensdag hadden we een soort generale repetitie voor de dag die je wist dat zou komen. Niet met de echte Hunne Majesteiten natuurlijk, maar helemaal met stand-ins. Ze hadden zelfs voor ondergetekende Dolly een stand-in geregeld. Aan de ene kant wel helemaal te wous dat ik nu een soort van bekende Nederlander aan het worden ben, maar had ik dat van te voren geweten, dan had ik mooi in die tijd naar de kapper gekund.

Stiekem lachen
Maar goed, gedane zaken gaan nu eenmaal te keer. Ik ben allang blij dat nu ook de gewone mensen weten hoe of dat die dag de route door het dorp loopt, zodat ze hun voorgeveltjes nog een beetje bijtijds kunnen reinigen. Het hardnekkigste gerucht was dat de familie met de helikopter zou komen. Daar moest ik stiekem wel eens om lachen. Ik wist natuurlijk allang dat dat niet het geval zou zijn. Maar dat de start van de tocht op het Guusje Ronszplein is, dat zag zelfs deze Dolly niet aankomen.

Bijzonder afscheidscadeau
Over tocht gesproken, wat een bijzondere periode... We bewandelen de weg naar Koningsdag 2014. Een nooit saaie route die de projectorganisatie Koningsdag samen met ontzettend veel enthousiaste vrijwilligers en ondernemers aflegt. Ik vind het geweldig om te zien hoe werkelijk iedereen alles uit de kast haalt om van Koningsdag 2014 een prachtig evenement te maken. Wat een bijzonder afscheidscadeau zo vlak voor de fusie!

Vokspelen
De voorzitter van de Volksspelen zegt: “Als ik zo kijk naar de manier waarop we het evenement aanpakken en het enorme enthousiasme en bereidwilligheid die ik ervaar zowel binnen de projectorganisatie maar vooral ook bij al diegenen die we zo hard nodig hebben binnen de bewoners en bedrijven om het evenement tot een succes te maken ben ik ervan overtuigd dat het een geweldige dag gaat worden." Ik had het zelf niet beter kunnen zeggen! Die man moesten we maar 's vragen om woordvoerder van de gemeente te worden.


De dranghekken staan al te dringen

Dranghekken
De projectleider zegt: "We creëren met dranghekken vakken waarin het publiek mag staan. Als de mensen daar meer dan zeven rijen dik staan, kunnen ze de Koninklijke Familie toch niet meer zien. We kunnen die vakken dan ook gemakkelijk afsluiten."

Gé-ni-aal! Ik had het zelf niet beter kunnen zeggen! Dit wordt een dag om nooit te vergeten. Wedden om een goed flesje bubbels dat onze achterachter-kleinkinderen deze dag over honderd jaar nóg naspelen op de midwinterfeesten?

Hoort, zegt het voort,
Is dat vokspel wel een woord?


Dolly Zuidkruis,
burgemeester Sas-Laweit

3 opmerkingen :

Anoniem zei

Ik wil via dit blog toch wel even mijn verontwaardiging laten schijnen op de beslissing dat de stoet vertrekt van het Guusje Ronszplein. Er gaan namelijk geruchten rond, dat men zegt dat het schijnt dat iemand heeft gehoord dat de zus van de buurman van de vader van Guusje Ronsz fout was in de oorlog. Als er ook maar een sprankje van waar is, dan is dit een hele foute keus. Dat van dat plein dan bedoel ik. Om daar te vertrekken.

S. Brugmans zei

Welja, ga maar amoniem flauwe grappen lopen maken, ten koste van een prachtige dag in een geweldige gemeente, die zich niet kan verdedigen tegen aanvallen van zogenaamd geestige reaguurders. Alsof het allemaal al niet erg genoeg is! Wees een vent en verschuil je niet achter dat je niet met naam en toenaam genoemd wil worden, want dan kunnen ik en een paar jongens van de sportschool tenminste even langskomen voor een goed gesprek.

Anoniem zei

Nee, dreigen met je eigen naam. Dat is stoer, meneer Brugmans. En nu we het er toch over hebben, volgens mij was de broer van de buurvrouw van jouw vader ook fout in de oorlog. Dus zeg maar even niets meer.