DOLLY´s DAGBOEKEN

Burgermoeder Dolly Zuidkruis herself heeft op 1 februari 2014 met terugwerkende kracht het leegstaande blog van de Columnisten van Katoen onteigend. Sindsdien maakt ze haar eigen Dagboek ermee wereldkundig.
Iedere gelijkenis met de echte wereld berust op louter toeval; de werkelijkheid is immers te absurd om verzonnen te kunnen zijn.


woensdag 30 april 2014

DOLLY'S PLICHT

Een mens zou het bijna vergeten met al die media´s die de afgelopen weken niet van me af te slaan waren, maar nu dat ik bekende Nederlander ben geworden besef ik me eens temeer dat het gewone werk niet mag blijven liggen, want je hebt toch een soort van voorbeeldfunctie. Juist nu, nu ik als BN´er bekend ben. Overal word ik herkend op straat, de mensen vragen me om een handtekening, ze willen met me op de zelfie en vragen me waar of dat ik toch dat énige hoedje vandaan had.

De plicht roept
Met de voorbereidingen op de dag, die je wist dat zou komen, is er wel het een en ander aan winkelopeningen, vijftigjarige huwelijken en andere routineklussen blijven liggen. Dat kan zelfs een wethouder begrijpen. Zelf had ik trouwens ook best nog een dagje willen blijven liggen, maar ja, de plicht hè? Voor de dagelijkse burgers mag het dan wel weer vakantie zijn, de plicht van een burgermoeder roept dag en nacht door, weer of geen weer.

Twee vliegen in één klap
De belangrijkste zaken gaan het voorst. Omdat ik nu BN´er ben hebben ze me gevraagd als gastconservator in Het Museum. Of ik een zaal wil inrichten met hoeden uit mijn privé-collectie. Omdat ik op de MULO al iets met toeristen of mode wilde doen (of met dieren) leek me dit enig en qua burgermoeder zijnde is het is nog gewoon werk ook!

Een voorproefje
Omdat ik nu eenmaal een enorme flapuit ben, zal ik vast wat dingetjes laten zien. En ik vertel er ook vast iets over, zodat de toeristen straks in grote getallen de tentoonstelling in onze vitale gemeente komen bezoeken.


De enige echte Dolly's Hoed
Deze hoed zou ik gedragen hebben tijdens Koningsdag,
ware het niet dat...
 


Chapeau Migraine
Deze hoed kreeg ik als aandenken, na een avondje 
stappen met de wethouder
 

 Traditionele Rostadter hoofdbedekking
Aandenken aan uitwisseling met onze
zustergemeente Rostad Lök (2003)

La Marnavienne
Traditionele hoofdkap uit onze
zustergemeente Marnaves-La Haut

Vergaderhoed
Deze hoed draag ik vaak tijdens raadsvergaderingen,
om de oppositie niet te hoeven zien,
zodat ik niet word afgeleid bij het twitteren


Hoort, zegt het voort,
reed de Koning door de poort,
reed de Koning door de kerk,
Dolly is weer aan het werk!

Dolly Zuidkruis
Burgemeester Sas-Laweit,
gastconservator van Het Museum
enz. enz.

1 opmerking :

Drs. Dré zei

geniaal gewoon... de vergaderhoed...