DOLLY´s DAGBOEKEN

Burgermoeder Dolly Zuidkruis herself heeft op 1 februari 2014 met terugwerkende kracht het leegstaande blog van de Columnisten van Katoen onteigend. Sindsdien maakt ze haar eigen Dagboek ermee wereldkundig.
Iedere gelijkenis met de echte wereld berust op louter toeval; de werkelijkheid is immers te absurd om verzonnen te kunnen zijn.


donderdag 16 februari 2012

LIES LEERT DOOR

NOTHING BUT LIES

De opleiding tot middenmanager
Na een korte onderbreking om veiligheidsredenen vervolgt een uitgedund, dus select gezelschap alledaagse docenten de opleiding tot teamleider bij de MSG. Lies Duplo, een van de deelnemers, houdt bij wijze van praktijkopdracht een cursusdagboek bij.


Huiswerk
Nou, ik ben dus weer Lies Duplo en mijn hobby's zijn korfbal, muziek en mijn gezin natuurlijk, hoewel ik dat laatste even op een laag pitje heb gezet. Of laat ik maar heel eerlijk zijn, sinds ik door deze cursus Bart heb leren kennen, staat mijn gezin een beetje op een zijspoor. Ik mag Bart nog steeds bellen als ik ergens mee zit, ook 's avonds en in het weekend, en dat doe ik dan ook steeds vaker, besefte ik me laatst. Vorige week nog, toen ik het huiswerk voor de komende bijeenkomst niet helemaal begreep. Elke deelnemer moest een casus inbrengen, maar ik was vergeten wat een casus ook al weer was. En waar die casus dan precies in moest kon ik ook niet meer terugvinden. Gelukkig wilde Bart me wel even helpen, dus ik diezelfde avond nog even bij hem langs, en toen legde Bart me uit dat er twee manieren zijn om een casus in te brengen. De ene manier heeft hij me voorgedaan, maar daar ga ik nou echt niets over vertellen en de andere manier is eigenlijk nog veel simpeler. Je moet gewoon in de groep iets vertellen over wat je hebt meegemaakt. Of wat je een probleem vindt. Daar moet ik dus nog even goed over brainstormen voordat de volgende bijeenkomst plaatsvindt, want ik vind eigenlijk nooit iets een probleem.

Welverdiende lunch
Misschien ga ik noemen dat ik vaak zo moeilijk kan kiezen wat ik bij de welverdiende lunch tussen de middag op brood zal nemen. Er is altijd zó veel! Ik neem sowieso altijd de warme snack, maar daarna moet je kiezen uit wit of bruin brood, uit kaas of vleeswaren, of hagelslag of jam voor de zoetekauwen onder ons. En dan is er ten slotte ook nog fruit, waaronder vaak mandarijntjes, maar ik denk dat ik nu al weet dat ik dan weer een banaan ga nemen.

Ik verheug me nu al weer
op de volgende keer!

Lies



Dit bericht verschijnt onder auspiciën van CommunicatieAdviesBureau Vroegindeweij, met medeweten van de Raad van Interims

Geen opmerkingen :