DOLLY´s DAGBOEKEN

Burgermoeder Dolly Zuidkruis herself heeft op 1 februari 2014 met terugwerkende kracht het leegstaande blog van de Columnisten van Katoen onteigend. Sindsdien maakt ze haar eigen Dagboek ermee wereldkundig.
Iedere gelijkenis met de echte wereld berust op louter toeval; de werkelijkheid is immers te absurd om verzonnen te kunnen zijn.


maandag 5 maart 2012

PLAKPLUCHE


Het pluche plakt                     (foto: Persbureau Waterdonk)
Vertrouwen
is wat je terugkrijgt als je het weggeeft, zeiden ze altijd op de Opleiding. Naar mijn bescheiden mening is dat echter niet waar. Blind vertrouwde ik indertijd op de deskundigheid, het verantwoordelijkheidsgevoel en het fatsoen van de Raad van Toezicht van de Meerwijkse ScholenGroep, mijn werkgever. Totdat diezelfde Raad meende mij op grond van bepaalde dingen te moeten ontslaan, hoewel er nooit iets bewezen is; de rechter heeft de zaak uiteindelijk geseponeerd. Inmiddels zijn we enige jaren verder. De MSG balanceerde lange tijd op de rand van de afgrond, de voorzitter van de Raad van Bestuur werd geslachtofferd (het werd ook wel eens tijd, maar dit terzijde), maar de Raad van Toezicht zit nog steeds vast in het pluche. Kan iemand mij uitleggen hoe dat mogelijk is?


Izzy Oude Pekela,
voormalig docent filosofie
columnist-in-opleiding

Geen opmerkingen :