DOLLY´s DAGBOEKEN

Burgermoeder Dolly Zuidkruis herself heeft op 1 februari 2014 met terugwerkende kracht het leegstaande blog van de Columnisten van Katoen onteigend. Sindsdien maakt ze haar eigen Dagboek ermee wereldkundig.
Iedere gelijkenis met de echte wereld berust op louter toeval; de werkelijkheid is immers te absurd om verzonnen te kunnen zijn.


donderdag 8 maart 2012

LIES IN DE ARENA


De opleiding tot middenmanager
Na een korte onderbreking om veiligheidsredenen vervolgt een uitgedund, dus select gezelschap alledaagse docenten de opleiding tot teamleider bij de MSG. Lies Duplo, een van de deelnemers, houdt bij wijze van praktijkopdracht een cursusdagboek bij.


Lies in de Arena (tweede rij van boven, zesde van links) 
Demonstratie
Nou, ik ben dus nog steeds Lies Duplo, en mijn hobby's zijn muziek, maar dan wel vooral Nederlandstalig, en ook sport in het algemeen is nog steeds mijn hobby, vooral korfbal in het bijzonder omdat dat gemengd is. En nu we het toch over sport hebben: van de week was ik weer eens in de Arena, niet vanwege een wedstrijd deze keer, of voor een concert van de Toppers, maar als opdracht voor de cursus. We moesten een verslag schrijven van de demonstratie, want er was een demonstratie en niet zo'n klein beetje ook. We stonden rijen dik en de voetballers konden er niet eens door. Die waren op weg naar hun training. Ik zag Siem de Jong nog, in zijn witte Mercedes. Meer dan vijftigduizend mensen waren er en toen de laatsten nog binnen moesten komen gingen de eersten al weer weg, wat allemaal heel  indrukwekkend was! We konden ook meedoen met de wave en we hebben met z'n allen gezongen en gezwaaid met de petjes en sjaals die we kregen. Af en toe waren er toespraken, maar die kon je niet echt goed verstaan, dus ik weet ook niet goed waar de demonstratie precies over ging, maar het was iets tegen de minister, dus die zal het nu verder allemaal wel uit zijn hoofd laten!

Lunchtijd
Helaas was er geen welverdiende lunch omdat de demonstratie pas na lunchtijd begon, dus na afloop zijn we met z´n allen nog even bij de FEBO langsgegaan. Ik nam een patatje remspoor, een smulhans en een versgeperste kweeperensap.

Lies Duplo

Geen opmerkingen :