DOLLY´s DAGBOEKEN

Burgermoeder Dolly Zuidkruis herself heeft op 1 februari 2014 met terugwerkende kracht het leegstaande blog van de Columnisten van Katoen onteigend. Sindsdien maakt ze haar eigen Dagboek ermee wereldkundig.
Iedere gelijkenis met de echte wereld berust op louter toeval; de werkelijkheid is immers te absurd om verzonnen te kunnen zijn.


donderdag 26 april 2012

LIES OP DE HEI

De opleiding tot middenmanager
Een select gezelschap alledaagse docenten volgt voor onbepaalde tijd de opleiding tot teamleider bij de MSG. Lies Duplo, een van de deelnemers, houdt bij wijze van praktijkopdracht een cursusdagboek bij.


Lies' vlotte pen   -    Lies' floating pen
Hallo, daar ben ik weer eens met mijn vlotte pen. Soms gaat die pen zó vlot dat ik hem zelf niet eens kan bijhouden!

Dat heb ik vorige week op de cursus geleerd: je moet een toespraak altijd met een goeie grap beginnen, want dan heb je meteen de aandacht te pakken! Maar goed, ik ben dus Lies Duplo en mijn hobby's zijn nog steeds sport in het algemeen (waaronder korfbal!), en sinds een paar weken ook tuinieren rond mijn stacaravan, hoewel het daar eigenlijk nog wat te koud voor is, dus daar moet ik nog mee beginnen. En Nederlandstalige muziek natuurlijk, zoals van Dikhout of van Blof. Dat schrijf je eigenlijk als Bløf, maar er zit geen o met zo´n schuine streep op mijn toetsenbord. Af en toe een goeie grap tussendoor helpt om de aandacht vast te houden, zeiden ze op de cursus.

Omgaan met de pers
We zouden met de groep naar de hei gaan, zodat we niet gestoord konden worden in onze leerbeleving. Wie schertst echter mijn verbazing toen we terecht kwamen in een oud gebouw aan de Zaan? Een historisch Honingraathuis was het en daar hadden we cursus omgaan met de pers. Dat je altijd moet verwijzen naar de woordvoerder en dat je in dit stadium nog geen mededelingen kunt doen, maar dat er een persbericht in de steigers staat. En altijd blijven glimlachen, hoe zielig het ook is, en alles. Het was wel een gastdocent die de cursus gaf, dus niet onze eigen Bart-Jan, maar toch hingen we letterlijk aan zijn lippen. Eigenlijk was het veel te snel weer lunchtijd, vonden we allemaal.

Welverdiende lunch
Bij de lunch tussen de middag konden we kiezen uit twee soorten soep van een echt cateringbedrijf en dito belegde broodjes met van alles en nog wat erop, bijvoorbeeld wilde sla en gezonde kaas, en mini-croissantjes met biologische bockwurst. Tevens was er melk en karnemelk en duurzaam appelsap voor de zoetekauwen onder ons. Ook was er natuurlijk fruit na, waaronder mandarijntjes, maar ik nam weer een banaan, want die doet me altijd denken aan thuis.

Persbericht
Na de lunch kregen we eerst rondleiding door het Honingraathuis en toen moesten we nog een persbericht maken over de studiedag, als afsluiting van de training. Ik was als eerste klaar.

Lies Duplo


Het persbericht van Lies                                                                                                                        (foto aangeleverd)


Geen opmerkingen :