DOLLY´s DAGBOEKEN

Burgermoeder Dolly Zuidkruis herself heeft op 1 februari 2014 met terugwerkende kracht het leegstaande blog van de Columnisten van Katoen onteigend. Sindsdien maakt ze haar eigen Dagboek ermee wereldkundig.
Iedere gelijkenis met de echte wereld berust op louter toeval; de werkelijkheid is immers te absurd om verzonnen te kunnen zijn.


zondag 24 augustus 2014

50% DOLLY

Iemand hier schijnt te hebben besloten dat ik wel weer voor vijftig procent aan het werk kan gaan, arbeidstherapeutisch dan, maar geen ambtenaar die je dat dan op tijd laat weten, dus het overviel me een beetje. Terwijl, ik zit er dus gewoon bij, hè. Ja, ik vind het verder allemaal prima hoor, maar ik denk dan wel van ja, ik weet niet. Beetje raar ofzo. Dit voelt gewoon niet goed.

Toch ben ik dus weer voorzichtig begonnen met werken. Voorlopig nog met de kliniek als thuisbasis omdat ze toch nog een vinger aan mijn pols wilden houden, maar wel meteen toeleggen op de core-business, en dat dan voor vijftig procent. Dus dat ik alleen 's ochtends winkels feestelijk open, omdat er dan hooguit een kopje koffie met een appelepunt wordt geserveerd en er nog geen feestelijke borrel op tafel komt, want aan die verleiding ben ik nog niet toe, hebben ze besloten. En dat ik me dan ´s middags weer bijtijds meld bij de receptie. Beetje raar wel, heb ik het gevoel. Naar een receptie mag ik niet, maar ik moet me er wel melden.



Dit voelt gewoon niet goed. Wie is er nu eigenlijk de baas in deze gemeente? De woordvoerder of ondergetekende? Ik zal 'm even goed laten voelen hoe het voelt als iets niet goed voelt. Van nu af aan weiger ik om langs te gaan bij de honderdjarigen met hun slappe koffie en laffe cake; dat doet de wethouder maar. Ik beperk me voorlopig tot de vijftigjarigen. Vijftig procent is tenslotte vijftig procent. En ook qua alcohol is dat een redelijk percentage.

De woordvoerder moet zijn mond houden. Hij moet gewoon kappen met deze shit.

Hoort, zegt het voort,
50%, eerst 's zien hoe snel het went.


Dolly Zuidkruis,
burgemeester Sas-Laweit

1 opmerking :

Anoniem zei

Beste Dolly,
Dat waren vroeger nog eens andere tijden, boottochtje, glaasje wijn, potje golf, glaasje wijn en dat alles met je vrinden.Dat meisje Flost van de provincie en die leuke vent van het Villakamp. Maar ja kind, het is net als in je schooltijd, is het snoepgoed op dan zijn de vrinden gevlogen.
Nu begrijp ik ook nog dat we je voorlopig niet in de Wiewijd zien, in verband met je 50% arbeidstherapeutische gedoe.
Want ja, in de Wiewijd zijn we dik 50+. Jammer,je bent zo beeldig als gemeentelijk bloemenmeisje. Je hebt gelukkig niet zo een zware taak als die jongens van Den Haag en Amsterdam, dat is dan weer een voordeel van zo een gemeente als Sas Laweit. Hoewel mij wel opvalt dat die boeketten steeds groter worden...Is die jongen van de bloemist ook een vrindje van je?
Lieve Dol, ik hoop dat we je binnenkort weer voor de volle 100%kunnen zien ronddartelen. Tot gauw, je vrindelijke vrindin.
Granny Smith