DOLLY´s DAGBOEKEN

Burgermoeder Dolly Zuidkruis herself heeft op 1 februari 2014 met terugwerkende kracht het leegstaande blog van de Columnisten van Katoen onteigend. Sindsdien maakt ze haar eigen Dagboek ermee wereldkundig.
Iedere gelijkenis met de echte wereld berust op louter toeval; de werkelijkheid is immers te absurd om verzonnen te kunnen zijn.


zondag 31 augustus 2014

DOLLY'S VERLOF

Ik mag dan wel blondgeworden zijn, maar dat betekent niet automatisch dat ik ook altijd alles maar direct begrijp. Zoals ook nu bijvoorbeeld.

Wat wil het geval?
Afgelopen week heb ik mijn werkzaamheden weer vol enthousiasme hervat. Eindelijk weer eens een afspraak gemaakt bij de kapper, en dat mocht ook wel, want na vijf weken clinic hangen je krullen op halfzeven en is het één en al dooie punt dat de klok slaat, om van een hoognodig spoelinkje nog maar te zwijgen. Nog snel wat bloemen gedumpt bij een vijftigjarige Abraham, met een flesje bubbels een nieuw bootje van de roeivereniging ingezegend en even een bestemmingsplannetje netjes ingekleurd. Toen zat de werkdag er alweer op.

Maar wat doe je dan de rest van zo'n arbeidstherapeutische verlofdag?
Kom, dacht ik, laten we ´s even op het villakamp gaan kijken of Grand Café Putlucht al open is. En jawel hoor! En dat niet alleen, het was nog happy hour ook, voor alle leeftijden vanaf 18 jaar.


Dolly bezoekt Grand Café Putlucht, met de dienstauto              (afbeelding: gerechtelijk reconstructiearchief)

Kom ik aan het eind van de middag weer in de kliniek terug, zeggen ze dat dit toch niet helemaal de bedoeling was. Maar wie noemt zo´n verlof dan ook proefverlof? En natuurlijk weer geen ambtenaar die me even uitlegt wat ook alweer precies de bedoeling was. Dus wie ze schuld is het nu eigenlijk helemaal?

Hoort, zegt het voort,
ik ben niet gedragsgestoord!

Dolly Zuidkruis,
burgemeester Sas-Laweit

Geen opmerkingen :