DOLLY´s DAGBOEKEN

Burgermoeder Dolly Zuidkruis herself heeft op 1 februari 2014 met terugwerkende kracht het leegstaande blog van de Columnisten van Katoen onteigend. Sindsdien maakt ze haar eigen Dagboek ermee wereldkundig.
Iedere gelijkenis met de echte wereld berust op louter toeval; de werkelijkheid is immers te absurd om verzonnen te kunnen zijn.


zondag 21 september 2014

DOLLY AARZELT

Ik trek eigenlijk altijd gewoon aan waar ik zin in heb. Lekker eigenwijs ben ik, haha, altijd al geweest. Maar qua haar aarzel ik nog wel eens.

Een vrindin van de Rotary heeft me een beurt aangeboden met haar Carmen-krulset. Tsja, ik weet niet. Aan de ene kant heb ik zoiets van dat ik denk dat is op mijn lijf geschreven en het scheelt klauwen met geld, maar aan de andere kant, aan die vrindin heb ik in het openbaar nog nooit een krul zien zitten. Waarvoor heeft ze dan een krulset? Waar is die krulset allemaal voor gebruikt? Weet jij veel? Nou dan? Bovendien heeft ze met een Spaanse vrind en in die zuidelijke landen zitten de zeden nu eenmaal wat losser dan bij ons, dat weet toch iedereen, dus voor je het weet staat die krulset op veel te heet voor mijn type hoofdhaar en met het oog op mijn talkshow kan ik in dit stadium geen risico´s meer nemen. Iets meer dan twee weken nog te gaan; in zo korte tijd groeien schroeiplekken er nooit meer uit.


Carmen Krulset (prototype)

Maar goed. Geen hond die ernaar kraait als ik de kosten van de kapper optel bij mijn wachtgeld. Gewoon een kwestie van onverwacht even langsgaan op een drukke ochtend, dan loopt het lekker op, dat wachtgeld.

Of heeft er iemand een beter idee?

Hoort, zegt het voort,
wordt de knoop ooit hakgedoord?

Dolly Zuidkruis,
burgemeester Sas-Laweit

PS: Bart-Jan, mijn personal coach, vindt dat ik me beter niet kan profileren als iMam, en zeker niet in  Den Haag. iDol lijkt hem beter. Misschien word ik dan wel de nieuwe X-factor, zegt-ie. Vlotte vent nog steeds, trouwens. Daar heb je nog eens wat aan.

1 opmerking :

Anoniem zei

Hello Dolly (hoe vin´je em?,
Nou probeer ik je te helpen met je imago, en dan gooi jij mijn privé leven op straat. Wie gaat het nou wat aan dat ik wat heb gehad met een Spanjaard?! Trees had toch ook haar Canadees, nou dan!
Even wat anders meid, heb je al gezien dat het Villakamp zo langzamerhand veranderd in een sjalettenterrein? Dat doet het imago van de Oosterbuurters nou niet echt goed, dacht ik zo. Eerst al die ellendige depri zwarte flatgebouwen, waar die arme mensen tegen aankijken en nu dit. Is dat soms in overleg met je vrinden in het Haags? Met die toestroom van al die vluchtelingen hebben ze straks meer opvangplekken nodig natuurlijk. Die Sjaletten zijn dan toch handiger dan die Villa´s. Affijn als ze die kinderen maar niet in die ellendige moddersloot laten zwemmen, daar kunnen ze alleen maar ziek van worden.
Jammer dat je geen gebruik wil maken van de krulset, maar het aanbod voor een bakkie blijft.
De hartelijke groeten maar weer, je vrindin.
Granny Smith