DOLLY´s DAGBOEKEN

Burgermoeder Dolly Zuidkruis herself heeft op 1 februari 2014 met terugwerkende kracht het leegstaande blog van de Columnisten van Katoen onteigend. Sindsdien maakt ze haar eigen Dagboek ermee wereldkundig.
Iedere gelijkenis met de echte wereld berust op louter toeval; de werkelijkheid is immers te absurd om verzonnen te kunnen zijn.


woensdag 3 september 2014

DOLLY'S EIGEN TIJD

Soms vragen de mensen in het land me wel eens van: "Dolly, kun je dat nou wel maken om altijd maar in de baas zijn tijd naar de kapper te gaan?" Los van dat ik dan denk en wie ben jij dan wel om je dat af te durven vragen, is het antwoord heel eenvoudig. De baas zijn tijd? En wie is die baas dan wel helemaal? De baas hier ben ik toch zeker lekker zelf? Dus het is gewoon mijn eigen tijd waarin ik naar de kapper ga. Echt wel! En naar de pedicure trouwens ook.

Daarnaast is het gewoon ook een kwestie van representatie naar de burgers toe. Dus gewoon wérk, core-business zelfs.

Waarom is dat werk?
Op dinsdag 7 oktober a.s. is onze burgemeester Dolly Zuidkruis onze gast. Zoals bekend zal de fusie van Sas-Laweit met Meerwijk het einde betekenen van haar periode als burgemeester in onze gemeente. Het gaat vanavond niet over politiek en het functioneren van burgemeester en wethouders van Sas-Laweit, maar over onze burgemeester als persoon. Haar drijfveren en inspiratiebronnen, haar ontwikkeling en hoe zij haar periode als burgemeester van Sas-Laweit heeft ervaren. Ook deze avond zal in de vorm gegoten worden van het bekende "Zomergasten".

Moet ik hier nog iets aan toevoegen? Om onze vitale gemeente nog even op de kaart te zetten en ook het merk Dolly te promoten zal ik er toch echt spic en span bij moeten zitten, wil het niet averechts uitpakken allemaal. Gewoon wérk dus, dat bezoek aan de kapper.

DOLLY OVERWEEGT EIGEN TALKSHOW!!!

Misschien vragen ze me wel als weervrouw of nieuwslezeres! Of als opvolgster van Nelleke van der Krogt. Zo'n énig mens, dat!

Hoort, zegt het voort,
slecht gekapt is niet gescoord.

Dolly Zuidkruis,
burgemeester Sas-Laweit

Geen opmerkingen :