DOLLY´s DAGBOEKEN

Burgermoeder Dolly Zuidkruis herself heeft op 1 februari 2014 met terugwerkende kracht het leegstaande blog van de Columnisten van Katoen onteigend. Sindsdien maakt ze haar eigen Dagboek ermee wereldkundig.
Iedere gelijkenis met de echte wereld berust op louter toeval; de werkelijkheid is immers te absurd om verzonnen te kunnen zijn.


woensdag 24 september 2014

SIEBE HOUDT MAAR NIET OP

Om te beginnen kunnen we net zo goed meteen ophouden, maar omdat we nog niet eens begonnen zijn zal ik me eerst even voorstellen omdat ik graag Siebe Proximus heet. Mijn naam is Siebe Proximus en daarnaast ben ik woordvoerder van de gemeente Sas-Laweit en keesmanager van het villakamp. Dat vindt u misschien een raar baantje en dat snap ik ook heel goed, maar ik wil u graag meenemen in hoe ik dat denk aan te pakken. We moeten immers niet onze stinkende best te doen, we moeten gewoon doen wat nodig is. Maar het is natuurlijk onbegonnen werk om dat de wethouder aan zijn verstand te brengen. Wie dat wil kan net zo goed meteen ophouden.

Maar eerst nog even een kleine oefening om de draad weer op te pakken waar we gebleven waren. Kijk maar even een paar ogenblikken goed naar de foto's hieronder.


foto 1: meneer Jackson heeft een academie...

... en een bijbehorende brievenbus (foto 2)
 
De overeenkomst tussen beide afbeeldingen ziet u natuurlijk in één oogopslag, maar ziet u de zeven verschillen ook? Vast niet. Zó krachtig is nu de kracht van het onderbewuste! Het maakt dat we het alledaagse niet meer herkennen.

De kracht van een goede salespage zit dan ook niet zeker niet alleen in de opmaak, AIDA of hele grote opmaakbuttons. De kracht zit in hoe je het onderbewustzijn kunt sturen met taal. Als je je verdiept in wat jouw klantengroep is en met welke "power language" je hun onderbewuste kunt beïnvloeden, schieten je verkopen door het plafond.

Bovendien ben ik heb ik een buitengewone interesse in NLP, psychologie, praktische toepassing van hypnose en de kracht van de menselijke geest.

Dus als we ook deze bijeenkomst allemaal weer even mee willen doen, ook de Westerbuurters daar op de tweede rij, dan tel ik tot drie en dan vallen we allemaal in een diepe, diepe slaap, zodat we die hele fokking ontsluitingsweg bij het oud vuil kunnen zetten. Dus ogen dicht allemaal, en goed concentreren, dan tel ik tot drie en knip ik in mijn vingers. Wat zegt u? Okee dan, mét mijn vingers. Eén, twee...

Nou ja zeg, jullie moeten natuurlijk wel mee willen doen, anders kunnen we net zo goed meteen ophouden. Ik heb tenslotte ook wel wat beters te doen. De aardappels afgieten bijvoorbeeld.

Tot graag!

Siebe Proximus,
woordvoerder en keesmanager

1 opmerking :

Anoniem zei

Beste Siebe,
Als vrindin van Dolly, door wie je min of meer ingehuurd bent, wil ik een hartig woordje tot je spreken.
Ik ben niet van gisteren en begrijp best dat jij van het Villakamp een spiritueel centrum ala Bagwan wil maken. Maar beste Siebe, daarvoor moet wel de omgeving Zennnnn zijn!
Helaas is de atmosfeer rond het Villakamp negatief geladen, vanwege dat de Oosterbuurters al jaren uit hun huizen gerammeld worden door hel Villakamp vrachtverkeer. Buiten alle andere zaken die vergunning technisch niet zo koosjer zijn.
Dus zet je in voor die verdomde weg jongen!
Creëer rust, reinheid en regelmaat, en verwezenlijk je dromen.
Je karma vaart er wel bij en de Oosterbuurters zullen je een standbeeld geven bij de grote kerk. Die overigens ook zeer geschikt is als spiritueel centrum. Ik ben van de win-win dingen, je ziet het wel.
Groeten aan Dolly jongen, en heb je zin in een bakkie leut, altijd welkom.
Granny Smith