DOLLY´s DAGBOEKEN

Burgermoeder Dolly Zuidkruis herself heeft op 1 februari 2014 met terugwerkende kracht het leegstaande blog van de Columnisten van Katoen onteigend. Sindsdien maakt ze haar eigen Dagboek ermee wereldkundig.
Iedere gelijkenis met de echte wereld berust op louter toeval; de werkelijkheid is immers te absurd om verzonnen te kunnen zijn.


woensdag 15 oktober 2014

DOLLY GEHACKT

Ik had al zoiets van hé, heb ik dit geschreven, maar nu weet ik het eigenlijk wel zeker, dit heb ik niet geschreven. Dat van zogenaamd mijn vorige blog, over die spookgemeente, waar alles maar met terugwerkende kracht wordt goedgekeurd, waar ze hele villakampen tegen de regels in volgooien met goedkope noodwoningen, die ze dan weer vullen nog goedkopere arbeidskrachten uit Vlaanderen en andere Oosteropische landen, de goeden niet te na gesproken natuurlijk. En dat ik van niks zou hebben geweten. Dat ik gezegd zou hebben dat de wethouder en de ambtenaar idioten zijn die onbehoorlijk besturen. Dat ik blij zou zijn dat mijn Laweitse tijd er binnenkort op zit. Ik bedoel, al vind je dat allemaal, dan ga ik dat toch niet opschrijven? Zoiets intiems bazuin ik niet rond, behalve dan hooguit misschien aan Fabiënne, zolang er tenminste onder de droogkap naast me niet een onbekende met een bloknoot op zijn schoot aan zijn potlood gaat zitten likken. Maar dat had ik pas later in de gaten.

Gelukkig is het raadsel nu opgelost. Mijn blog is de afgelopen week gehackt. Absoluut zeker weten, want vanochtend vond ik dit bij de mail:


                                                                                         (copyright: H.H. Hekking-Zuidkruis (geen familie!)

Een hele opluchting, want nu kan ik tenminste volhouden dat mijn vorige blog niet echt was. Of ik aangifte ga doen weet ik nog niet, want ik heb wel iets beters te doen dan te wachten op brigadier Wout en die schijnt het erg druk te hebben in Waarland. Dat zegt hij tenminste, maar ik heb zoiets van ik wéét het niet. Wáárland? De naam alleen al. Een dorp met zo'n naam kan toch niet echt bestaan?


Misschien vragen ze me wel voor de Kwakzalverijvereniging!

Hoort, zegt het voort,
er stond een hacker voor mijn poort!

Dolly Zuidkruis,
burgemeester Sas-Laweit

Geen opmerkingen :