DOLLY´s DAGBOEKEN

Burgermoeder Dolly Zuidkruis herself heeft op 1 februari 2014 met terugwerkende kracht het leegstaande blog van de Columnisten van Katoen onteigend. Sindsdien maakt ze haar eigen Dagboek ermee wereldkundig.
Iedere gelijkenis met de echte wereld berust op louter toeval; de werkelijkheid is immers te absurd om verzonnen te kunnen zijn.


zondag 26 oktober 2014

DOLLY ONDERWEG

Sommige mensen in onze vitale gemeente hebben niet zo´n hoge pet op van Sjors Brugmans, het raadslid dat bijvoorbeeld nogal moeite heeft om een gemeentelijke groenstrook te onderscheiden van een wietplantage. Kwade tongen beweren ook wel dat als je zijn IQ zou uitdrukken in kilometers per uur, dat je dan zelfs op een woonerf de maximumsnelheid nog niet zou overschrijden. Mij zul je zoiets natuurlijk niet horen zeggen, want ik sta boven de partijen. Dat heb ik immers zo geleerd op de Opleiding.

Bovendien deel ik de kwade tongen niet helemáál van mening. Die Brugmans kan wel degelijk iets. Als een kameleon van partij veranderen, bijvoorbeeld, als hij daarmee zijn privébelangen kan behartigen. Hij kan ook heel goed op afstand van overlast wonen en er dan toch een mening op nahouden. Chapeau daarvoor, zou ik durven zeggen!


Brugmans (achter blauwe raamstijl) in de bus naar Brussel          (foto: Dolly herself)

Toevallig zat ik onlangs naast Sjors in de bus naar Brussel. We waren namelijk met een soort van schoolreisje naar het Europisch parlement. Kregen we het toevallig over mijn blog en dat ik soms niet weet van waar zal ik het nu weer eens over hebben. Zegt-ie, ik snap het probleem niet, dat hoeft toch helemaal geen probleem te zijn? Je herhaalt gewoon iets wat je al 's een keer eerder hebt gezegd, de mensen in het land zijn dat toch al lang weer vergeten. Doe ik ook altijd met verkiezingsbeloften, maar wel elke keer voor een andere partij, anders valt het teveel op. Zolang je er maar voor zorgt dat je die beloften niet nakomt kun je ze elke keer opnieuw uit de kast trekken.

Goeie tip, dacht ik toen. Ik herhaal gewoon letterlijk iets uit het voorwoord van de Gemeentegids 2014:

We spraken voordat we onze fusiepartner kozen met elkaar, maar ook in het jaar 2013 bezocht het college om nog eens te discussiëren over de vraag hoe we uw idealen het beste kunnen verwezenlijken.

In de toekomst gaan de dingen anders dan voorheen, maar ik ben ervan overtuigd dat uw enthousiasme, uw inzet en uw betrokkenheid blijven.

En klaar is Kees!
Misschien word ik wel gevraagd als Europarlementariër! Ik ben benieuwd voor welk land.


Ik ben benieuwd voor welk land...                   (artist's expression)
 
Hoort, zegt het voort,
van Laweit naar Brussel -
Wij gaan... Europa in,
we gaan Europa in,
we gaan Europa in!

Hoezo, dat rijmt niet? Rijmen is voor schuimpjes en kaasvlinders!

Dolly Zuidkruis
burgemeester Sas-Laweit/delegatieleider Brussel

Geen opmerkingen :