DOLLY´s DAGBOEKEN

Burgermoeder Dolly Zuidkruis herself heeft op 1 februari 2014 met terugwerkende kracht het leegstaande blog van de Columnisten van Katoen onteigend. Sindsdien maakt ze haar eigen Dagboek ermee wereldkundig.
Iedere gelijkenis met de echte wereld berust op louter toeval; de werkelijkheid is immers te absurd om verzonnen te kunnen zijn.


zondag 5 oktober 2014

NAZOMERGAST DOLLY

Haar in het gareel, wenken fris gebrauwd, de glimlach vastgezet met haarlak - deze Dolly is er helemaal klaar voor. Nog twee nachtjes slapen en dan gaat ondergetekende schitteren in haar eigen talkshow!



Tenminste, dat denken de mensen in het land. Maar ik weet wel beter, omdat ik voor de zekerheid de ambtenaar het draaiboek heb laten lekken. En daarin heb ik laten schrijven dat ik eigenlijk dacht dat ik daar moest komen vanwege dat ik zomergast van de maand was, maar dat er dan opeens iemand uit de coulissen naar voorschijn treedt, met een plechtig gezicht en een sjerp om en dat blijkt dan degene te zijn die mij een lintje komt geven. Het heeft de koning behaagd om enzovoorts. Dat je dat dus zogenaamd pas te horen krijgt als je daar dus bent, en dat je al die tijd doet alsof je van niks weet. Alsof je wethouder bent, zeg maar.




Ik ben nog wel benieuwd wie het komt uitreiken, dat lintje. Het zal toch niet zo zijn dat Hunne Koninklijkheden zelf... ? Uiteindelijk weet Hij van Oranje de weg vast nog wel en met mijn vriendin Hare Máxima heb ik in april nog menig harinkje weg staan happen op de feestmarkt hier. Ik heb zoiets van dat ik vind dat ik dat eigenlijk wel verdiend heb.

Hoort, zegt het voort,
Dolly wordt gedeceroord,
nee, ze wordt gedecoreerd,
in de Orde van het Peerd!

Dolly Zuidkruis,
burgemeester Sas-Laweit

Geen opmerkingen :