DOLLY´s DAGBOEKEN

Burgermoeder Dolly Zuidkruis herself heeft op 1 februari 2014 met terugwerkende kracht het leegstaande blog van de Columnisten van Katoen onteigend. Sindsdien maakt ze haar eigen Dagboek ermee wereldkundig.
Iedere gelijkenis met de echte wereld berust op louter toeval; de werkelijkheid is immers te absurd om verzonnen te kunnen zijn.


zondag 12 oktober 2014

DOLLY ONTHEFT

Verleende ontheffing
Burgemeester en wethouders van gemeente Sas-Laweit maken bekend dat de volgende eenmalige ontheffing is afgegeven:

Transporteren van een lepelbleide (met bijbehorend materieel) van het terrein van Kampement Laweit te Oosterbuurt op 7 oktober 1573. Het betreft een ontheffing op grond van artikel 87 van het Regelement Verkeersregels en verkeerstekens 1990 (RVV) voor de geslotenverklaring voor voertuigen breder dan 2,2 meter (bord (C18) en een aslast groter dan 4,8 ton (bord C20) op de Kanaaldijk binnen de bebouwde kom van Oosterbuurt. Datum verzending besluit: 29 september 2014.

U kunt deze ontheffing inzien in het gemeentehuis van Meerwijk (Stadskantoor) bij de afdeling Vergunning- en Subsidieverlening (tel. 127361). Tegen (een van) deze besluiten kunnen belanghebbenden binnen 6 weken schriftelijk en gemotiveerd bezwaar indienen bij burgemeester en wethouders van Sas-Laweit, Postbus 83, 1951 ZG  Laweit. De termijn van zes weken gaat in een dag na verzending van de besluiten. Deze dag hoeft niet gelijk te zijn aan de datum van deze publicatie. Een bezwaarschrift schorst uitzonderingen daargelaten niet de werking van het besluit waartegen het is gericht. Als u een bezwaarschrift of beroepschrift heeft ingediend, kunt u de Voorzieningenrechter van de Rechtbank Regio Noord-West te Meerwijk (Postbus 251, 2100 BG  Meerwijk) vragen de werking van het besluit te schorsen of een voorlopige voorziening te treffen. Hieraan zijn griffierechten verbonden. De voorzieningenrechter bepaalt of onverwijlde spoed, gelet op de betrokken belangen, het treffen van een voorlopige voorziening rechtvaardigt.

Laat me raden: u, lezer van dit blog, vindt dit een mallotig bericht. Heulend met de vijand een ontheffing verlenen voor iets dat lang geleden gebeurd is, en dan suggereren dat het nog mogelijk zou zijn om een bezwaar daartegen ontvankelijk én gegrond te laten verklaren... Zoiets verzin je toch niet?

Nee, zoiets verzin je niet. Zoiets gebeurt gewoon. De werkelijkheid is nu eenmaal te absurd om verzonnen te kunnen zijn. U gelooft me niet? U gelooft niet dat je met terugwerkende kracht overtredingen en misdaden uit het verleden kunt rechtbreien? Dat je overal maar mee weg kunt komen als je de juiste wegen maar laat plaveien met smeergelden? Misschien helpt een voorbeeld, dat immers meer zegt dan duizend niet-voorbeelden? Hier komt het.



(Bron: De Uitkomst van 7/10/2014)

Met andere woorden: op dinsdag 7 oktober 2014 maakt de gemeente bekend dat er een week eerder, op maandag 29 september 2014 besloten is dat op diezelfde maandag overtreding van bestaande regels wordt toegestaan, en dat belanghebbenden nog tot 10 november 2014 de tijd hebben om daar bezwaar tegen te maken. En wat denkt u, O lezer, dat het antwoord van de gemeente zal zijn als je daar inderdaad bezwaar tegen maakt? Ik kan het u vertellen, want dit soort praktijken is ook in Sas-Laweit helaas verworden tot een routinekwestie voor de wethouder en de ambtenaar: het bezwaar wordt weliswaar ontvankelijk, maar niet gegrond verklaard.

Ik ben blij dat mijn Laweitse tijd er binnenkort op zit. Eindelijk afstand van dit soort idioten en deze gestandaardiseerde vorm van onbehoorlijk bestuur. Tijd voor iets nieuws. Als ik me nu ethisch laat bijscholen word ik straks misschien wel gevraagd als minister van justitie!

Hoort, zegt het voort,
tabé, adieu, onzalig oord!

Dolly Zuidkruis
burgemeester Sas-Laweit

5 opmerkingen :

Anoniem zei

Beste Dolly,
Ik heb nog niets gezien van je praatshow van onlangs, je zal de rechten wel weer aan de media hebben verkocht. Ben wel, als beste vrindin, heftig teleurgesteld dat je niet even langs gewipt bent.Evengoed verheug ik me dus waanzinnig op het "voel coller" bericht in het Sas Laweitse suffertje.
Nou ja, en dan dat gedoe met die ontheffingen, daar moet je niet zo onschuldig over doen. Wiens, vrind is die baas van het kamp ook al weer? Door wie is dit kamp mede mogelijkgemaakt in de achtertuin van de Oosterbuurters?
Nee Dol, als het tegenzit is dit einde politieke fluttetuttel. Nou je bent van harte welkom in de Wiewijd, we hebben een geweldige Bingo en weinig last van draaikonten. Daar zul je dus wel even aan moeten wennen.
De garoeten maar weer van je aller, aller beste vrindin: Granny Smith

Anoniem zei

Geachte mevrouw Dolly,
Ik wist niet dat ik ook via deze weg met u kon communiceren, gelukkig maar want op mijn brieven krijgen ik nooit enige reactie.
Ik wil u even laten weten dat ik erg geschrokken ben van het bericht dat onze Koning uit heeft laten gaan over Koningsdag. Dat het nooit, maar dan ook nooit meer in een klein dorp gehouden gaat worden.
U heeft het voor alle burgemeesters van kleine dorpen dus danig verprutst die allereerste feestelijke Koningsdag, anders had onze Koning natuurlijk nooit zo een drastisch besluit genomen.
Ik zie uw publiekelijke excuses aan al die burgemeesters van kleine gemeenten tegemoet, desnoods in de kleine grote krant van Nederland.
Hoogachtend,
Jaapie van Toos van de Julianastraat.

Siebe Proximus zei


Geachte heer van Toos,

Het is louter een kwestie van royaal buiten de doos denken. Van excuses onzerzijds kan dan ook geen sprake zijn.

Met vriendelijke groet en tot graag,
Siebe Proximus, woordvoerder

Dolly zei


Geachte mevrouw Smith, beste Granny,

Ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt, maar ik kan niet nalaten om toch even te reageren op deze verdekte beschuldiging: het is gewoon niet waar en bovendien hebben wij het nooit geweten. En als ik je een raad mag geven: hou nou 's gewoon op met je gezeur, want ik weet waar je woont en inmiddels weet Leslie S. het ook, dus je kunt maar beter een toontje lager fluiten met die rothond van je.

Poeslieve groeten,
Dolly

Anoniem zei

Nou,nou, nou toch Dolly. Looaopt het je een beetje over de schoenen, dezer dagen. Wat waar is, is waar. Zo zit de wereld in elkaar.
Bovendien ben ik niet bang voor je matties en zeker niet voor Leslie S.
Enne, wat nou hond. Je weet best dat je in de Wiewijd geen hond mag hebben. Wat zeg ik, nog geen tamme rat. Ik ben al lang blij dat ik mezelf uit kan laten met die rot rollator.
Ik denk dat we maar effe afstand moeten nemen van elkaar, jij met je scherpe tong en je bokkepruik.
Je ontvrinde, dus effe ex-vrindin
Granny Smith