DOLLY´s DAGBOEKEN

Burgermoeder Dolly Zuidkruis herself heeft op 1 februari 2014 met terugwerkende kracht het leegstaande blog van de Columnisten van Katoen onteigend. Sindsdien maakt ze haar eigen Dagboek ermee wereldkundig.
Iedere gelijkenis met de echte wereld berust op louter toeval; de werkelijkheid is immers te absurd om verzonnen te kunnen zijn.


woensdag 1 oktober 2014

DOLLY LEEST VOOR

Steeds meer mensen vragen me van Dolly, wat is dat toch met dat raadslid van den B, daar bij jullie? Eerst al Fabiënne en de vrouw onder de droogkap naast me, toen ook zomaarse mensen in het land, en nu weer de waarnemend burgemeester van Gravezuid, een van onze fusiepartners. Zo van Dolly, dat is toch geen lijk in de kast waarmee we samengaan?

Tsja, ik weet niet hoor. Aan de ene kant is het natuurlijk niet aan mij om daar iets over te zeggen, want als burgermoeder sta je boven de partijen, dat is ongeveer het eerste wat je leert op de Opleiding. Maar aan de andere kant duikt zijn naam wel steeds opnieuw op. Ook nu wordt hij weer genoemd in verband mét. En op Youtube schijnen zelfs filmpjes te staan. Zó raar is dat misschien nou ook weer niet, maar elke keer reageert van den B. alsof-ie door een wesp gestoken is. Zo van, dankuwel, mevrouw de voorzitter, maar ik kan het niet nalaten om toch even te reageren op deze verdekte beschuldiging: het is gewoon niet waar.

Maar waar rook is, is toch ook vuur? En waarom worden eigenlijk alleen zijn initialen vermeld? Dat doe je toch alleen als er sprake is van ernstige verdenkingen? Voor zijn vrouw is het ook heel erg, want die schijnt al die tijd van niets te hebben geweten. Misschien een beetje een naïef polderschaap is ze, maar dan nog. Zielig hoor.

Uit: Vijf Brandweermannetjes (Gouden Boekje) 


Hoort, zegt het voort,
hoe de onschuld wordt vermoord
niks geen droom en niks geen daad,
hij weet van den prins geen kwaad.


Dolly Zuidkruis,
burgermoeder Sas-Laweit
voorleesoma en amateurdichteres


PS: nog zes nachtjes slapen, en dan...

TALKSHOW!

4 opmerkingen :

Anoniem zei

Beste Dolly,

Wellicht kan Siebe wat duidelijkheid scheppen in dit verhaal, want ik ben ondertussen volledig lost...

R.O. Tarry

Anoniem zei

Beste Dolly,
Het is niet helemaal fair om alleen dat akkefietje met raadslid B. te vermelden. Er zit een hele club die niet helemaal fris is. Neem nou die partij van wethouder S., afgekeken van Noord Korea, iedereen doet van "horen zien en zwijgen" en geen eigen mening.Ze lopen met z´n allen achter de grote leider aan.
En dan nog dat akkefietje met die ambtenaar met die gekopieerde en reeds ondertekende vergunningen, in de la rechts onder.
Nee Dol, ik zou zeggen iedereen onder het mes. Een wijze les!
Operatie schoon schip, voor het schip ten onder gaat.
Nog even een tip voor het praatpaleis: neem een stylist. Gerard Joling styled volgens de media ook zijn moeder van 85. Kan niet beter, toch. Nou dan.
Lieve groeten,van je vrindin voor ever. Granny Smith

Siebe Proximus zei

Geachte heer of mevrouw Tarry,

Lost? Lost, wat is dat nu weer? Toch geen buitenlands, maag ik hopen, want als we zo beginnen, dan kunnen we eigenlijk net zo goed meteen ophouden. Het is dat burgemeester Zuidkruis mij hiervoor extra tegemoetkomt, maar anders had ik echt wel iets beters te doen. Radijzen zaaien, bijvoorbeeld. Kort gezegd komt de kwestie die u aanroert op het volgende neer: de naam van den B. wordt steeds vaker genoemd op plaatsen waar een fatsoenlijk mens niet genoemd wil worden. Voorlopig wilde ik het hier even bij laten. Een goed verstaander is immers het halve werk.

Hoogachtend,
Siebe Proximus, woordvoerder

Anoniem zei

Weledelgeleerde heer Proximus,

Bijzonder dankbaar voor uw reactie en verduidelijking in deze. De bijzondere vibraties in de alfa golven deden mij al zoiets vermoeden, maar dat het nu werkelijk zo is, doet mijn klomp nu geen goed, een breuk is dan ook aanstaande.

Mevrouw Tarry