DOLLY´s DAGBOEKEN

Burgermoeder Dolly Zuidkruis herself heeft op 1 februari 2014 met terugwerkende kracht het leegstaande blog van de Columnisten van Katoen onteigend. Sindsdien maakt ze haar eigen Dagboek ermee wereldkundig.
Iedere gelijkenis met de echte wereld berust op louter toeval; de werkelijkheid is immers te absurd om verzonnen te kunnen zijn.


zondag 16 november 2014

DOLLY HEEFT HET DRUK

Dit blog kan nou eenmaal niet altijd even lollig zijn, maar dat komt doordat ik het soms wel eens gewoon te druk heb om mijn memoires een beetje te filteren op leukheid. Al wie dacht dat ik het aan het eind van het jaar, zo vlak voor de verkiezingen en het opheffen van onze gemeente, lekker rustig zou hebben, moest ik maar eens uit de droom wekken: deze Dolly heeft het drukker dan ooit. Maar misschien helpt een voorbeeld meer dan duizend niet-voorbeelden.


Korea
Ik doe het even uit mijn hoofd, want ik zit op dit moment in Korea en de ambtenaar is vergeten om mijn agenda in mijn koffer te doen. Wat ik hier doe? Officieel ben ik hier om te netwerken voor dat er straks meer toeristen naar onze voormalige gemeente komen, vanwege het zoveeljarig bestaan van de slag bij Pak Dol of zoiets, maar zodra ik hier op straat laat vallen dat ik uit hetzelfde land kom als Guus Hiddink, moet ik constant met mijn fans op de foto, zodat er van concrete resultaten nog niet veel is gekomen. Veel kan dat me overigens niet schelen, want over anderhalve maand zien ze me echt niet meer in dat sleetse gat.




Wel hebben we de stembiljetten voor de verkiezingen van woensdag nog op de post kunnen doen. Reisgenoot van der Sloot had vóór ons vertrek een paar honderd machtigingen meegenomen uit het verzorgingshuis van Sas. Die hebben we van hieruit verzonden met mijn handtekening eronder. Eigenlijk is dat niet helemaal toegestaan, maar volgens van der Sloot is dat geen probleem, "want als burgemeester sta je toch boven de partijen en bovendien woon je niet meer in Sas-Laweit, dus jou kunnen ze niks maken".

Weekprogramma
Morgen de hele dag onderweg, dan vliegen we terug naar huis. Dinsdag zit ik bij de kapper te netwerken, want woensdag moet ik de eerste paal slaan voor het strooiveld op het Villakamp. Dat heb ik mijn vrinden van het kamp nu eenmaal beloofd. Ze zoeken overigens ook nog sponsors voor de palen 75 tot en met 225, dus als u iemand kent of bent die bereid is om eenmalig honderd euro (of meer) te investeren, dan zou ik u dat geweldige, nee wat zeg ik, schítterende rendement zeker willen aanbevelen. Donderdag naar de pedicure en de presentatie van de tekeningen van brede school Het Reiters Blok, en vrijdag moet ik naar de arbeidsdeskundige van het UWV om te overleggen over wat ik denk te gaan doen met mijn wachtgeld. Misschien word ik wel interim!

 
Dus... druk, druk, druk.

Hoort, zegt het voort,
vanuit Korea (-zuid, of is het noord?)

Dolly Zuidkruis,
burgemeester Sas-Laweit

PS: Eigenlijk dacht ik dat Korea dat kleine landje tussen Frankrijk en Spanje was, maar het bleek een soort van China te zijn. Ik vond het ook al zo lang vliegen.

1 opmerking :

Anoniem zei

Gutte gut, Dolly die Koreanen worden helemaal kierewiet van die Sas Laweiters over de vloer. Je had toch laatst ook al zo een meissie, die zich ook met het Villakamp bezig houdt, een snoepreisie naar Korea gegund.Ja, ik weet niet meer hoe ze heet iets met ....baard of zo. Hoe dan ook, ik begrijp het best nu ze het erover hebben dat er ook een Euroknaller-hotel komt. Zoals ik je ken, loop je daar zeker nu al reklame voor te maken.Het is wat meid en het klopt hoor van dat strooiveld, ik was effe met de buurtbus een rondje en wat zien ik: dat verkoopketoortje is verbouwd tot mortuarium. Compleet met van die grijze fitrages. Wel lekker makkelijk, de koffie en de keek kan gelijk aan de overkant.
Ik zou er nog niet dood gevonden willen worden, geintje.
Wat ik trouwens hoorde, er belde vanmiddag een Oosterbuurter en je weet die zijn te vertrouwen, er liggen daar al 2 dagen van die stacaravans aan de wal. Twee dagen ik zeg het je! En dus echt geen sjaletten hé! Het staat er op en de sleutels hangen in de deur, zeggen ze. Je kan er zo instappen.
Waarom je dat zou willen weet ik ook niet, maar het kan.
Ik begrijp dat je van de week weer bij Fabienne zit?! Wie weet zien we mekaar daar nog wel weer.
Doei, doei. Je (misschien nog een beetje ex-) vrindin Granny Smith