DOLLY´s DAGBOEKEN

Burgermoeder Dolly Zuidkruis herself heeft op 1 februari 2014 met terugwerkende kracht het leegstaande blog van de Columnisten van Katoen onteigend. Sindsdien maakt ze haar eigen Dagboek ermee wereldkundig.
Iedere gelijkenis met de echte wereld berust op louter toeval; de werkelijkheid is immers te absurd om verzonnen te kunnen zijn.


woensdag 19 november 2014

SIEBES EENAKTER

Over Siebe

Graag stel ik mij weer eens aan u voor. Mijn naam is Siebe Proximus en graag neem ik u mee in wie ik denk dat ik ook alweer ben. Ik ben dus Siebe en ik was gastspreker, gaf regelmatig lezingen, en skiles in mijn vrije tijd. Ook die ervaring komt nu van pas. In 2011 sloeg de crisis hard toe en daarmee kwam voor mij een lang gekoesterde droom in zicht: het nemen van de volgende stap. Als hobby's heb ik cactuswatergeven en schrijf ik graag toneelstukken. Hoewel ik het liefst groots en meeslepend schrijf, zo in de trant van Vondel en Shakespeare, ga ik ook een kleine eenakter à la Kafka niet uit de weg. Maar wel graag tegen het grootse tarief, natuurlijk. Een proeve van bekwaamheid vindt u hieronder.

Doek op.
We zien enige personen in een sober ingericht vergaderzaaltje aan een ovalen tafel zitten.
Aan de muur hangt een regentesk statieportret.

Uit een luidspreker klinkt de volgende tekst:

"Ik heb begrepen van Dhr. van der Sloot, dat u meerdere malen contact hebt gehad over de verbindingsweg. Ik kan mij volledig aansluiten bij zijn betoog. Het is duidelijk wat ons standpunt is. Wij willen dat de verbindingsweg er komt! Beter voor de fietsers, beter voor iedereen! Ik kan u nu bergen goud beloven, maar het moet wel realistisch zijn! 'Wij zeggen wat wij doen, en doen wat wij zeggen!' Onze partij wil geen windeieren beloven, die wij niet waar kunnen maken! Wij zijn er hard mee bezig! En dit is ons standpunt en vechten wij voor! Rechtsom of linksom!"

Siebe (knikt instemmend): De ontsluitingsweg gaat er zeker komen.
Dorpsbewoner 1: Dus de ontsluitingsweg komt er?
Siebe: Dat heb je mij zo niet horen zeggen.
Dorpsbewoner 2: Jawel hoor, je zei de ontsluitingsweg gaat er zeker komen.
Siebe: Nee hoor, dat heb ik zo niet gezegd.
Dorpsbewoners 1 en 2: Echt wel.
Siebe (geïrriteerd): Ja hoor 's, als we gaan proberen om mekaar te vangen op woorden, dan kunnen we natuurlijk net zo goed meteen ophouden.

. . . . . . . .

Doek.

Vergaderzaaltje                                                                    (artist's impression)

Graag tot graag.

Siebe Proximus,
keesmanager, woordvoerder en PR-docent

1 opmerking :

Anoniem zei

Lieve, lieve, lieve Siebe,
Ik herken je helemaal niet in de persoon van de keesmanager van het Villakamp.
Ik ken je als die warme, gevoelige en sensuele man, die van die opwindende teksten schrijft, waarin ik me zo graag wil herkennen:"Zijn hunkerende blik zwierf over haar naakte lichaam, bij het ondergaan van de zon".
Heerlijk, glaasje wijn erbij, kaarsje en genieten maar.
Waarom je het pad van het grote geld van het Villakamp achterna bent gegaan, is mij een raadsel. Het is niet wie je bent, het is niet goed.
Lieve, lieve Siebe keer terug naar je roots.
Je eeuwig hunkerende,
Tahara de Wilde