DOLLY´s DAGBOEKEN

Burgermoeder Dolly Zuidkruis herself heeft op 1 februari 2014 met terugwerkende kracht het leegstaande blog van de Columnisten van Katoen onteigend. Sindsdien maakt ze haar eigen Dagboek ermee wereldkundig.
Iedere gelijkenis met de echte wereld berust op louter toeval; de werkelijkheid is immers te absurd om verzonnen te kunnen zijn.


zondag 9 november 2014

SIEBE LEGT UIT


Misverstand
Graag neem ik u mee in wat ik denk dat de oorzaak is van het misverstand dat nu een duurzame oplossing in de weg dreigt te staan, maar dan moeten we wel even allemaal willen luisteren, zonder dat er de hele tijd types als die Ter Hoofd doorheen zitten te kwaken, want dan kunnen we net zo goed meteen ophouden.

Zoals ik ook in de werkgroep al herhaaldelijk heb uitgelegd ben ik niet alleen keesmanager van de ontsluitingsweg, maar tegelijkertijd ook woordvoerder en officieel aanspreekpunt. Het is dan ook logisch dat ik in dienst ben van de gemeente en het villakamp tegelijk, en dus is het minstens even logisch dat ook het kamp mij betaalt voor mijn diensten. Alleen betaalt het kamp me per woord en zijn ze notoir slecht van betalen. Ze zeggen niet voor niets dat ze op het kamp alle talen spreken, behalve be-talen. Dus ik had zoiets van boter bij de vis, kom eerst maar eens over die malle brug van jullie en dan zien we wel weer verder.

Villakamp Laweit: Geen boter bij de vis

Eén momentje van onbedachtzaamheid...
Afgelopen zondag, net terug als ik was van het nascholingsweekend Hypnose en Verdwijntrucs en daarom met mijn hoofd nog enigszins in de andere wereld verkerend, lag daar een mailtje van Dolly. Of ik even kon toelichten hoe het mogelijk is dat de Cultuurprijs is toegekend aan een niet-genomineerde prijswinnares. Vanwege het badinerende toontje dacht ik echter dat het een opdracht was van het villakamp in plaats van een vriendelijk verzoek van onze geliefde burgermoeder. Misschien dat ik daarom reageerde op een manier die sommigen, ik zal hier geen namen noemen, geheel ten onrechte wat korzelig noemen. Graag doe ik echter nu de plechtige toezegging dat ik binnenkort alsnog een verklarende toelichting zal verzinnen. Dat wil dus zeggen, binnen de wettelijke vastgestelde termijn van zes weken, eventueel of desgevraagd verlengd met een termijn van nog eens zes weken, waarmee we ruimschoots binnen de wettelijk vastgestelde norm blijven. Ik hou me namelijk graag aan de regels en voorschriften. Ik wel.


Villakamp Laweit: Vaak zelfs ook geen vis

... kan maken dat men dagen schijt
In gedachten hoor ik nu de protesten al weer aanzwellen, zo van kan dat allemaal maar zomaar, maar als we zo gaan beginnen, dan heb ik wel wat beters te doen, want het was gisteravond bij Belle´s snackbar onbeperkt uiensoep eten voor € 4,95 en omdat je je geld er toch wel uit wilt hebben, hangt daar de volgende dagen natuurlijk wel een soort van prijskaartje aan.

Graag tot graag!

Siebe Proximus,
keesmanager, aanspreekpunt en woordvoerder

1 opmerking :

Anoniem zei

Beste mevrouw Dolly,
Ik ben het eens met drs.Dré om wat minder podium te geven aan die meneer, die kees zijn manager zou zijn of zo iets. Nou dacht ik toch dat hij Kip zijn manager was, of begrijp ik het nou helemaal weer niet.
Nou ja, hoe dan ook, het komt natuurlijk omdat u steeds op tournee bent mevrouw Dolly. U reist van Polen tot Brussel en straks natuurlijk ook nog het Verenigd Koninkrijk. Daar kan u dan gelijk de kerstinkopen doen, de reis betaald door de b.v. Sas Laweit. Oeps, wat zeg ik nou weer.
Wat mij overigens nog op viel, ik ben een zeg maar "uitpluizer", dat bij de cultuurprijs 2014, een jurylid van der Sloot betrokken was. Merkwaardig, nou ja wat is merkwaardig in deze gemeente, dat Belle van de Sloot met de prijs naar huis is gegaan.
Weekendje weg van het Villakamp, met bijkomende kosten?
Mevrouw Dolly de tijd die u wist die ging komen, komt steeds dichter bij. Krijgen wij als inwoners van Sas Laweit nog een groots afscheidsfeest? Ik hoop het, want ik ben erg van het koningshuis, maar u bent mijn koningin van Sas Laweit!
Japie van Toos van de Julianastraat