DOLLY´s DAGBOEKEN

Burgermoeder Dolly Zuidkruis herself heeft op 1 februari 2014 met terugwerkende kracht het leegstaande blog van de Columnisten van Katoen onteigend. Sindsdien maakt ze haar eigen Dagboek ermee wereldkundig.
Iedere gelijkenis met de echte wereld berust op louter toeval; de werkelijkheid is immers te absurd om verzonnen te kunnen zijn.


zondag 30 november 2014

SIEBE LEGT PUZZEL


Graag had ik me even voorgesteld, want ik ben nu eenmaal niet voor niets Siebe Proximus, maar we kunnen beter meteen ophouden om zo te beginnen, want inmiddels weten we van elkaar wel hoe we hier zitten, hoe graag de hazen lopen en wat de valkuilen zijn. Toch wil ik vooraf nog iets met jullie delen en dat is dat ik dus dé Siebe Proximus ben, die met veel succes al eerder een zeehondenspitium heeft geïnterimd en een tremakamp geïnstalleerd. Als hobby's kreeg ik daardoor een volgende uitdaging in zicht, zoals hypnose, horoscopie en goochelen op kinderfeestjes. Ook die ervaring komt nu van pas.

Altijd prijs
In opdracht van burgemeester Zuidkruis licht ik graag nog een keer de toekenning van de Cultuurprijs 2014 toe (zie ook: cultuurprijs 2014). Dat de prijs uiteindelijk werd toegekend aan Belle van der Sloot is natuurlijk puur toeval. Zij kon toch ook niet weten dat haar man zo close is met de voorzitter van de jury?

Cultuurprijs 

Maar mocht dat zomaar?
Hoe was het mogelijk dat het werk van een niet-genomineerde werd bekroond? Het antwoord is simpel. Om te beginnen heeft niet de jury de regels overtreden, maar het bedrijf dat de prijs heeft geleverd. Die mensen konden natuurlijk niet weten dat het niet mocht. Bovendien is er nooit gezegd dat het niet mocht, dus we gingen er van uit dat het wel mocht. Trouwens, de regels zíjn helemaal niet overtreden, want we hebben met terugwerkende kracht de regels veranderd en ook het aan de prijs verbonden geldbedrag verhoogd tot 25.000 euro. De ambtenaar heeft dat ook allemaal heel netjes teruggekoppeld, heeft hij mij verzekerd. Alleen is dat nooit gepubliceerd, want sinds de invoering van de Meet- en Greetwet (in 2016) hoeft dat straks niet meer.

Bezwaarmaken
Natuurlijk is het ook nu weer mogelijk om gedurende vijf werkdagen, gerekend vanaf publicatie van dit bericht, bij de gemeente bezwaar te maken tegen dit besluit. De gemeente kan echter niet verplicht kan worden om binnen twaalf weken te reageren en/of een definitief besluit te nemen. Ik wijs u er wellicht ten overvloede op dat deze gemeente over iets meer dan vier weken niet meer bestaat, zodat u zich moet afvragen of het wel zo zinvol is om nog een bezwaar in te dienen. Graag raad ik u dan ook, in uw eigen belang, dringend af om moeilijk te gaan doen. En anders weten we u graag te vinden!

Graag tot graag!


Siebe Proximus,
keesmanager villakamp
en woordvoerder heikele kwesties

Geen opmerkingen :