DOLLY´s DAGBOEKEN

Burgermoeder Dolly Zuidkruis herself heeft op 1 februari 2014 met terugwerkende kracht het leegstaande blog van de Columnisten van Katoen onteigend. Sindsdien maakt ze haar eigen Dagboek ermee wereldkundig.
Iedere gelijkenis met de echte wereld berust op louter toeval; de werkelijkheid is immers te absurd om verzonnen te kunnen zijn.


woensdag 12 november 2014

HERFSTIGE DOLLY

In de herfst zijn de bejaarden op hun sterfst, maar in onze vitale gemeente merk je daar niet zo veel van. De afgelopen week had ondergetekende Dolly haar handen vol aan de honderdjarigen en de zoveeljarige huwelijken. Het was niet meer bij te houden hoe vaak ik op de foto moest voor de krant, en ik was blij dat ik van Fabiënne even een paar jurkjes kon lenen om me tussendoor te verkleden. Mijn eigen garderobe hangt al lang en breed in Den Haag en die ga ik hier echt niet meer vuil maken.

Onder leiding van burgermoeder Zuidkruis (in geleend jurkje) neemt Laweitse delegatie afscheid van zustergemeente Rostad Løk


Ondertussen ben ik ook nog even met een delegatie naar Rostad Løk geweest, om daar met een sponzig banket, een stevig slokje, een paar tranen en wat speeches afscheid te nemen van onze zustergemeente. Vanwege dat ik me bedacht had dat het wel goed zou staan op mijn cv, had ik mijn dankwoordje door de ambtenaar in het Løks laten vertalen en dat heeft hij heel netjes gedaan, vond hij zelf. Nou moet ik wel bekennen dat het me niet echt meeviel om dat Løks een beetje fatsoenlijk en zonder al te veel accent uit mijn keel te pløkken, maar mijn pogingen vielen in buitengewone aarde. Iedereen was dolenthousiast, vooral ook onze eigen delegatie, allemaal mannen die helemaal geïmponteerd waren dat ik dat kon. En daar doe je het tenslotte toch voor.

Będę oczywiścieo statni twierdzą, że Polska, Bułgarzy czy Rumuni są podróżnicy, którzy właśnie tutaj, nasze miejsca pracy, kradną, a samochody itd  meldpunt. Ale ja zawsze powtarzam, nie ma dymu jestziarno prawdy. Dobrzy ludzie zbyt mówił. I dlatego chciałbym wnieść toast za ostatnie kilka lat, ale jestem bardzo zadowolony, że wszystkie te rzeczy są już za nami! Dla zdrowia i okrzyki! Trzykrotnie Cheers!

Hoort, zegt het voort,
van Laweit tot Rostad-Noord,
van Kwar Tover tot Kwaffoor,
Dolly moet er nu vandoor!

Dolly Zuidkruis,
burgemeester Sas-Laweit




Geen opmerkingen :