DOLLY´s DAGBOEKEN

Burgermoeder Dolly Zuidkruis herself heeft op 1 februari 2014 met terugwerkende kracht het leegstaande blog van de Columnisten van Katoen onteigend. Sindsdien maakt ze haar eigen Dagboek ermee wereldkundig.
Iedere gelijkenis met de echte wereld berust op louter toeval; de werkelijkheid is immers te absurd om verzonnen te kunnen zijn.


woensdag 26 november 2014

DOLLY'S DAGBOEK 2


Sinds ik een bekende Nederlander ben lezen niet alleen Fabiënne en mijn vrinden van de Rotary dit blog, maar soms ook de gewone mensen in het land. Laatst nog sprak zo'n gewoon iemand me zomaar midden in Den Haag op straat aan. Dat ze altijd elke zondag weer zo genoot van een kakelvers blog en dat ze daardoor een enorme klik heeft gekregen met Sas-Laweit. En of ik niet van plan was om er een boek van te maken, van die blogs, want dat het toch een welbewogen jaar was geweest, met de dag die je wist dat zou komen, en met de fusie en met alles en zo.

Twijfels
Ja, ik weet niet. Eerst had ik zoiets van echt wel never nooit niet. Maar daarna zei raadslid van der Sloot dat dit dé kans is om onze energieke gemeente nog één keer goed op de kaart te zetten die toerisme heet. Daar heeft hij natuurlijk wel een punt, want anders kunnen we zijn prachtige, nee wat zeg ik, schítterende villakamp wel meteen ombouwen tot een asielzoekerscentrum voor veertienhonderd alleenstaande mannen met een wipkip, die ook gebruikt mag worden door de kindertjes uit Oosterbuurt. Dat dan weer wel.

Eén rode wipkip voor 1400 alleenstaande mannen              (artist's impression)


Ja maar hoe dan?
Maar ik dacht ook, ja maar, hoe dan? Wie zit er nou helemaal op zo'n boek te wachten? Voor je het weet werkt het averechts en zit het kamp straks toch vol met tokkies en jeweetwels. Ik had dus echt wel een heel dubbel gevoel, maar dat kon ik gelukkig wel heel goed kwijt bij Bart-Jan, mijn personal coach.

"Je moet het gewoon vragen. Gewoon vragen of er behoefte is aan je boek. Niks geen keesmanager het werk laten opknappen, ook niet nóg meer geld over de balk smijten voor weer een nieuwe operettefigurant, gewoon zélf vragen. Je kúnt het, als je maar wilt! Dat voel ik gewoon. Ga ervoor!"

En dus
Lezers van dit blog, zal ik een boek...?

Lijkt het wat? Klik dan hieronder op gezien en akkoord.
Maakt het u geen fluit uit? Klik dan op niet gezien.
Lijkt het u niks? Klik dan op niet akkoord.

Hoort, zegt het voort,
Teken voor gezien en voor akkoord,
enzovoort.

Dolly Zuidkruis,
burgemeester Sas-Laweit

2 opmerkingen :

Anoniem zei

Geachte mevrouw Dolly,
Wat een heerlijk idee een boek speciaal van u en met u, over alle belevenissen te Sas Laweit.
U maakt mij helemaal gelukkig!
In de gemeentekrant las ik ook nog dat we een geweldig feest krijgen, ik neem aan dat we daar dan afscheid kunnen nemen van u als Koningin van Sas Laweit?! Doen we daar gelijk de boekpresentatie, hoeft er maar 1 foto in de gemeentekrant. Want ja met al dat nieuws over u, raakt het krantje al snel vol.
Ik kwam van de week uw vriendin Granny nog tegen met de rollator, zeg wat wordt dat mens oud!Daar bent u toch nog een vlot vrouwtje bij.
In ieder geval noemde ze u een IJS-koningin (of was het nou een IJS-konijn?) en vond ze dat we maar afscheid van uw moesten nemen tijdens het Winterfestival.
Nou u begrijpt ik heb haar lik op stuk gegeven, een warm afscheid dat gun ik u.
Ik begin het zelfs een beetje leuk te vinden om u te schrijven, zal ik eens wat over mijzelf vertellen.
Ik zie namelijk dat plaatje van de wip-kip en fietste met de achttandjes, mijn fietsclubje, toevallig van de week langs.
Wat hebben ze dat toiletgebouw, nog net een stukje te zien op het plaatje, toch mooi verbouwd hé. Dat Villakamp toch,en dan die naam zo handig voor google.
De achttandjes hadden het er nog over, dat met al die sta-caravans er makkelijk meer dan 1000 mensen opgevangen kunnen worden op het Villakamp. U weet wel dat gezever in dat dorp Oranje, daar willen ze er maar 1000 in plaats van 1400Ja asielzoekers bedoel ik, geen stacaravans natuurlijk.Daar kan je er niet genoeg van hebben.
Moeten jullie van de gemeente wel even die verbindingsweg regelen, anders worden die mensen op dat smalle dijkie ondersteboven gereden.
Dat zou nou niet zo gastvrij zijn.
U kunt ze ook gewoon allemaal een fiets geven, ook dan eerst die weg anders worden ze van het dijkie gereden, dan sluiten ze aan bij de achttandjes en zijn we de 1008 tandjes. Leuk toch.
Beste mevrouw Dolly, wil u eens een ritje mee fietsen laat het mij maar weten. U weet wel, als ik 3x met mijn fietsbel bel.....
Hartelijke groeten.
Jaapie van Toos van de Julianastraat

Anoniem zei

Zeg jij roodharige rakker, nou ja in vroeger dagen dan, er is niet meer zoveel haar over.
Je kletst net als je moeder, die noemde ze vroeger "de Telegraaf", wist alles en vertelde alles door. Ja, zo gaat dat op een durp, zal straks wel anders worden als we groot Sas Laweit zijn. Of niet dan, nou dan.
In ieder geval ben ik niet zo blij met dat roeptoeteren naar Dolly, ging het net een beetje beter met de relasie tussen haar en mij en dan klets jij alles door.
Trouwens ik had het over een IJS KONIJN, ik zeg nog tegen je in zo´n playboy pakkie met zo´n staartje op d´r dikke kont. Ik zal maar niet zeggen dat je toen dat vunzige lachtje op je pokerface had.
Nou, ik spring in ieder geval niet bij je achter op de fiets en of die Oosterbuurters op caravans vol met asielzoekers zitten te wachten weet ik ook zo net niet.
Het lijkt mij wel een idee om die mensen op te vangen in toercaravans, die kunnen dan op toernee door de hele gemeente. Wat zeg ik, heel Nederland of misschien wel Europa. Zien ze veel en leren ze van alles en delen we de smart, want zeg nou zelf zo een klein hussie met huissies en dan zoveel mensen erbij. ´t ken toch eigenlijk niet.
Misschien kunnen ze er wel een mobiel Villakamp van maken, Jaapie. Weg Villakamp en koik daar is ´t ie weer, dat zou lollig zijn.
Nog effe 1 dingetje, de volgende keer dat je wat over m´n ouwe kop heb te zeggen dan hoor ik het graag recht voor z´n raap, Jaap.
Met de dolle groeten van,
Granny Smith