DOLLY´s DAGBOEKEN

Burgermoeder Dolly Zuidkruis herself heeft op 1 februari 2014 met terugwerkende kracht het leegstaande blog van de Columnisten van Katoen onteigend. Sindsdien maakt ze haar eigen Dagboek ermee wereldkundig.
Iedere gelijkenis met de echte wereld berust op louter toeval; de werkelijkheid is immers te absurd om verzonnen te kunnen zijn.


zondag 2 maart 2014

DOLLY VRAAGT OM RAAD



Sjors Brugmans (57)   (foto gemeentearchief)
Het geval Brugmans
Sjors Brugmans, ons raadslid dat net zo gemakkelijk van partij als van standpunt wisselt, overweegt een overstap naar D'66, want die partij heeft hij nog niet gehad en met het oog op de komende verkiezingen zou dat wel eens profijtelijk kunnen zijn. Brugmans wil bovendien genomineerd worden in de nationale verkiezing van het Raadslid van het Jaar. Probleem is echter dat hij denkt dat het volk de taak heeft om op hem te stemmen, in plaats van dat hij de taak heeft het volk te vertegenwoordigen. Nu heeft Brugmans mij gevraagd hoe of dat hij lid kan worden en ook zo hoog mogelijk op de D'66-lijst voor de raadsverkiezingen kan komen. Aan de ene kant heb ik zoiets van no way dat ik hem zal aanbevelen bij de kiescommissie van de partij, maar aan de andere kant, Brugmans ziet er nog best wel goed uit voor zijn leeftijd en hij heeft interessante contacten in de bouwwereld. Dus wat is wijsheid als ik alle opties wil openhouden?

HELP!
Ik weet niet zo goed wat ik met deze situatie aan moet. Wat kan ik hem het beste antwoorden? En stel dat het tot een gesprek onder vier ogen komt, wat kan ik dan het beste aantrekken?

Hoort, zegt het voort,
ant me alsjeblieft een woord!


Dolly Zuidkruis
Burgemeester van Sas-Laweit

PS: Waar blijven trouwens al die vrolijke verkiezingsaffiches? Nog helemaal nergens niets gezien. Trouwens ook nog steeds geen oproepkaart ontvangen. Niet vergeten, maandag toch even navragen bij de ambtenaar waar of dat de focus ligt.

1 opmerking :

Sjors Brugmans zei

Hallo Dolly,

Aangezien je in alle openbaarheid achter mijn rug om probeert advies in te winnen, vind ik het mijn goed recht om je even van repliek te voorzien.
Je schrijft dat ik met alle winden meewaai als een vlaggetje op Koningsdag en dat ik daardoor geen eigen mening heb. Welnu, laat ik je even heel duidelijk stellen dat niet ik van koers verander, maar dat de partijen dat doen. Ik sluit mij graag aan bij de partij die mijn gedachtegoed eigenhandig omarmt en als dat betekent dat ik dan een andere kleur lidmaatschap moet nemen, dan doe ik dat. Dat dat nu toevallig D'66 is, daar kan ik ook niets aan doen. Het is trouwens onjuist te stellen dat ik nog nooit lid ben geweest van deze partij. Begin zestiger jaren was ik een fanatiek jeugdlid.
Maar ik verbaas me over je standpunt. Je had na onze nachtelijke escapade van afgelopen november toch moeten weten hoe mijn vlag erbij hangt. Ik heb me altijd voor meer dan 100% voor de gemeente ingezet en zal dat blijven doen. Dat het jouw tegen je mooi gekapte haren instrijkt dat ik me als bestuursvoorzitter van de nieuw te bouwen kraamkliniek hard maak voor de ontsluitingsweg ligt denk ik ten grondslag aan deze ondermaatse oproep. Ik hoop je na de verkiezingen van katoen te kunnen voorzien.

Sjors

P.S. Ik ben inmiddels 58. Je bent nooit goed geweest in verjaardagen.