DOLLY´s DAGBOEKEN

Burgermoeder Dolly Zuidkruis herself heeft op 1 februari 2014 met terugwerkende kracht het leegstaande blog van de Columnisten van Katoen onteigend. Sindsdien maakt ze haar eigen Dagboek ermee wereldkundig.
Iedere gelijkenis met de echte wereld berust op louter toeval; de werkelijkheid is immers te absurd om verzonnen te kunnen zijn.


woensdag 12 maart 2014

DOLLY DENKT AAN LATER

Iets met toeristen?
Al op de MULO had ik zoiets van dat ik later iets met dieren wilde worden, of iets met toeristen. Alleen moest je daarvoor wel eerst je diploma hebben gehaald, dus toen werd ik burgemeester, maar nu dat we gaan fuseren met Meerwijk en ik me kan gaan voorbereiden op mijn grote stap voorwaarts denk ik straks toch weer mijn oude hobby´s op te pakken. Met toeristen deed ik al iets, want ik ben veelgevraagd voorzitter van de Stichting Windmolens geworden, met als taak om de windmolens in het algemeen en die van onze vitale regio in het bijzonder te promoten en te verdedigen tegen de Don Quichottes die het cultureel erfgoed worst zal wezen, dus dat is bij mij wel in goede handen. 


Molen zonder wieken, en...
...wieken zonder molen: kwestie van even zien te matchen!

Ceevee
Binnenkort krijgen we Hunne Majesteiten hier op bezoek, als erfenis van dat het vorig jaar niet doorging, dus dat is een prachtgelegenheid om onze vitale gemeente samen met de Laweiter Ondernemersvereniging definitief op de kaart die toerist heet te zetten. Daarmee scoor ik zelf natuurlijk ook weer punten voor het kwaliteitsregister en dus voor mijn ceevee. Misschien word ik wel gevraagd voor minister van toerisme!

Hoort, zegt het voort,
diehie mij mijn hart doorboort!

Dulcinea Zuidkruis,
burgemeester Sas-Laweit

PS: het raadsel van de verdwenen verkiezingsaffiches (zie ook: Dolly vraagt om raad) is opgelost. In de Polderkoerier van gisteren las ik dat er in onze vitale gemeente helemaal geen verkiezingen zijn. Om de een of andere reden is dat niet nodig, maar wat die reden nou precies was stond er niet bij. Nou ja, mij kan het niet echt bommen. Eind van het jaar fuseren we toch met Meerwijk en daarna zit deze Dolly mooi in Den Haag leuke dingen te doen!

 



   

Geen opmerkingen :