DOLLY´s DAGBOEKEN

Burgermoeder Dolly Zuidkruis herself heeft op 1 februari 2014 met terugwerkende kracht het leegstaande blog van de Columnisten van Katoen onteigend. Sindsdien maakt ze haar eigen Dagboek ermee wereldkundig.
Iedere gelijkenis met de echte wereld berust op louter toeval; de werkelijkheid is immers te absurd om verzonnen te kunnen zijn.


woensdag 19 maart 2014

DOLLY MEETS HUNTER

Veel mensen denken dat de wereld veel gekker is dan hij in feite is, terwijl de werkelijkheid veel gekker is dan-ie lijkt. Of zoiets. Die is niet van mij, maar van een Hunter S. Thompson, die op zijn beurt dan wel weer een beroemde journalist was, maar neem maar van deze Dolly aan dat de werkelijkheid absurder is dan wie dan ook kan verzinnen.

Het geval
Want wat wil het geval?

Ordinaire prutser
Er schijnt een blog (zie www.grftderijp.nl) te bestaan over onze vitale gemeente, weliswaar met allemaal andere namen, maar voor de insiders is toch wel duidelijk wie wie is en wat waarmee bedoeld wordt. Zogenaamd een parodie dus, maar ondertussen... Ik ga me niet over een kam laten scheren, wil eigenlijk het liefst met advies van onze jurist actie ondernemen, maar mijn coach Bart Jan raadt dat af, want dan duiken de media's er weer op en dan krijg je dezelfde riskante situatie als toen met de Polderkoerier. Dat je die onder druk moet zetten om niet te publiceren. Aan de andere kant: Bart Jan noemt onze jurist een ordinaire prutser, maar dat komt omdat-ie gewoon jaloers is, denk ik. En hoop ik stiekem ook wel een beetje.

Veel gekker moet het toch niet worden in dit land!
Je kunt niet eens jezelf meer zijn,
zonder het risico te lopen
dat je voor een ander wordt versleten.

Enfin. Eerst maar eens een afspraak maken bij studio Nageltang, voor mijn halfjaarlijkse bijvijlbeurt. Dan zijn ze tenminste een beetje toonbaar als Hunne Hoogheden hier de 27ste op bezoek zijn. Mijn nagels, bedoel ik.

Hoort, zegt het voort,
ik ben énig, in mijn soort!

Dolly Zuidkruis,
burgemeester Sas-Laweit



foto: selfie

Geen opmerkingen :