DOLLY´s DAGBOEKEN

Burgermoeder Dolly Zuidkruis herself heeft op 1 februari 2014 met terugwerkende kracht het leegstaande blog van de Columnisten van Katoen onteigend. Sindsdien maakt ze haar eigen Dagboek ermee wereldkundig.
Iedere gelijkenis met de echte wereld berust op louter toeval; de werkelijkheid is immers te absurd om verzonnen te kunnen zijn.


zondag 9 maart 2014

DOLLY LOOPT STELT

 


Dolly zet elk feestje op stelten  
           (foto: Rostad Lök Pärsagentur)
Ketting
Vrienden van vroeger die ik afgelopen zomer op de reünie met onze zustergemeente Rostad Lök tegen het toen nog weldoorvoede lijf liep (gelukkig al weer 3 kilo eraf!), vroegen me van Dolly, wat ga je nu straks na de fusie het meeste missen? Over het antwoord op die vraag hoefde ik niet lang na te denken. De ketting natuurlijk, zoals we de ambtsketen hier soms wat oneerbiedig noemen. Vroeger op de MULO dacht ik nog dat ze met de ambtsketen die huisjes op wielen bedoelden, die stoere stratenmakers gebruiken om in te schaften en andere bepaalde dingen te doen, want kijk maar naar de posters die ze op de wanden hebben geplakt, en voor te comazuipen, maar nee, het is de ketting van de burgemeester en die staat in de topdrie van de dingen die ik dus erg zal gaan missen omdat-ie me zo aardig staat, al zeg ik het zelf. Ik denk dat ik ´m ook nog maar een keer om doe als Hunne Hoogheden hier volgende maand op bezoek komen. En misschien is het ook wel een leuk idee om ze dan te verwelkomen op de stelt, zoals ze hier in onze regio Noordwest zeggen.

Nog wel even flink oefenen en niet vergeten die extra hand op de foto weg te laten fotoshoppen voordat de ambtenaar dit bericht op het web zet. Niemand hoeft tenslotte te weten dat ik drie handen heb.

Hoort, zegt het voort,
hier gedraag ik mij als poort!

Dolly Zuidkruis
Burgemeester Sas-Laweit