DOLLY´s DAGBOEKEN

Burgermoeder Dolly Zuidkruis herself heeft op 1 februari 2014 met terugwerkende kracht het leegstaande blog van de Columnisten van Katoen onteigend. Sindsdien maakt ze haar eigen Dagboek ermee wereldkundig.
Iedere gelijkenis met de echte wereld berust op louter toeval; de werkelijkheid is immers te absurd om verzonnen te kunnen zijn.


woensdag 5 maart 2014

DOLLY MAKKIE

 

Op de fiets door #den Haag is een makkie. Overal fietsstroken.

Hoe zit dat?
Op advies van mijn mediatrainer Bart Jan (nog steeds leuke vent trouwens!) twitterde ik het bovenstaande bericht een paar dagen geleden de wereld in. Maar wat wil nu het geval? De ene na de andere volger haakt opeens af omdat ze me niet meer kunnen volgen. Of ik soms over mijn eigen focus aan het heenkijken ben, vragen ze me. En of dat ik misschien een fetisj heb voor smalle zadels. Nou ja, zeg! Niets van dat al, ik heb juist een extra breed zadel en daarmee heb ik gedaan wat ze me vroeger wel eens verweten hebben na te laten: voor iedere centimeter knokken. Maar dat schijnt dus allemaal onnavolgbaar te wezen.


De scholen zijn weer begonnen

Laat ik het daarom nog een keer uitleggen, maar dan nu met wat meer woorden. Dan begrijpen de wethouder en partijsurfer Brugmans het misschien ook. 
 


De scholen zijn weer begonnen!

 
Het zit zo
De scholen zijn weer begonnen en dus rijden ook de zware vrachtwagens weer over de dijk van Oosterbuurt. En met het
oog op het bezoek van Hunne Hoogheden eind volgende maand leek het me wel handig om te vermijden dat er in elk geval in de komende weken geen negatieve berichten over onze vitale gemeente in de media´s terecht komen. Over dat er weer een huisdier of een kinderfietsje geplet is bijvoorbeeld, of dat de gastankwagen een volle schoolbus achteruit het kanaal in heeft geschoven omdat er geen ontsluitingsweg is. Dus ik ben mijn licht gaan opsteken in onze hofstad, waar Hunne Hoogheden immers zelf ook de kinderen straks op school doen. En wat denk je? Overal aparte stroken voor fietsers! Nergens niks geen ontsluitingsweg te bekennen. Hebben ze helemaal niet nodig daar, vanwege die aparte stroken dus. Waarom hebben wij dat nog steeds niet? Was dat nou zo moeilijk te bedenken?

Hoort, zegt het voort,
mooie toekomst die daar gloort!

Dolly Zuidkruis
Burgemeester Sas-Laweit

Geen opmerkingen :