DOLLY´s DAGBOEKEN

Burgermoeder Dolly Zuidkruis herself heeft op 1 februari 2014 met terugwerkende kracht het leegstaande blog van de Columnisten van Katoen onteigend. Sindsdien maakt ze haar eigen Dagboek ermee wereldkundig.
Iedere gelijkenis met de echte wereld berust op louter toeval; de werkelijkheid is immers te absurd om verzonnen te kunnen zijn.


zondag 28 december 2014

DOLLY' S DANKWOORD

Dankzij Fabiënne mag ik dan wel blondgeworden zijn, maar dat wil niet zeggen dat ik ook werkelijk besta. Ik heb het al eens eerder gezegd, maar dit blog kán gewoon niet echt zijn. Het is zeg maar een fakeblog van iemand die onze vitale gemeente met terugwerkende kracht een kwaad hart toedraagt. Kennelijk is mijn boodschap (van kappen nou!) toen niet helemaal goed overgekomen, want de onzin blijft maar doorgaan,

Neem afgelopen week. Volgens dit blog zou ik zogenaamd bij een raadsvergadering zijn geweest. Nou, dat kan natuurlijk nooit waar zijn, want ik zat echt wel bij de pedicure vanwege een nieuwe laklaag op mijn nagels ter voorbereiding op het geweldige eindfeest van onze gemeente. Bovendien is Sas-Laweit nergens niet te vinden in de atlas, dus dat zegt wel genoeg.

Uiteindelijk ben ik er nu dus achter waarom ik er bijna nooit iets van begreep. Alles is gewoon anders dan ik steeds dacht. Sas-Laweit bestaat gewoon niet, het gaat allemaal over een andere gemeente, over een andere burgemeester, andere operettefiguranten. Sas-Laweit is niet meer dan een soort feuilleton in de TROUW. Binnenkort zal de hoofdredactie dus wel alle artikelen van Vroegindeweij intrekken, en zelf met het hoofd op de boter blijven zitten.
Dat het zo simpel was... Had ik het me maar eerder beseft!


Vanavond groot feest; de sporthal is er klaar voor!

Vanavond afscheidsfeest in de sporthal, met vuurwerk. Buiten, voor zover ik weet. Binnen ga ik nog één keer vol op het orgel met een afscheidstoespraak, om al die geweldige mensen hier in Laweit te bedanken voor hun tomeloze inzet. De wethouder, de ambtenaar, de raadsleden, de adviseurs, interims, trainers en coaches, de projectontwikkelaar, de jongens van het kamp en al die andere kanjers die Laweit hebben gemaakt tot het gouden eldorado dat het nu is. Als niemand mij voortijdig interpreteert zet ik die toespraak misschien wel in zijn geheel op mijn blog, maar reken maar nergens op. Beloven en waarmaken zijn in deze liberaal-christelijke plukgemeente immers twee geheel verschillende dingen.

Voor het zover is, wil ik echter nu alvast één iemand speciaal in het zonnetje zetten, omdat ik weet dat hij niet bij het feest zal zijn omdat hij op zondagen niet werkt. Dames en heren, een soort van dank gaat ook uit naar Siebe Proximus, maar als we zó gaan beginnen kunnen we net zo goed meteen ophouden.


 

En zo hebben we dan toch nog iets van hem geleerd.
Dus ho maar weer.

Hoort, zegt het voort,
Siep is in de kiem gesmoord!

Dolly Zuidkruis,
burgemeester van Sas-Laweit
(nog drie dagen)


Geen opmerkingen :