DOLLY´s DAGBOEKEN

Burgermoeder Dolly Zuidkruis herself heeft op 1 februari 2014 met terugwerkende kracht het leegstaande blog van de Columnisten van Katoen onteigend. Sindsdien maakt ze haar eigen Dagboek ermee wereldkundig.
Iedere gelijkenis met de echte wereld berust op louter toeval; de werkelijkheid is immers te absurd om verzonnen te kunnen zijn.


zondag 21 december 2014

DOLLY'S VUURWERK

bron: Volkskrant 20 december 2014  


Lekker begin is dat.

Had de wethouder net besloten dat er in Sas-Laweit alleen maar vuurwerk mag worden afgestoken op speciaal aangewezen plekken, zoals een smalle strook van 2,2 meter breedte naast de propaanopslag op het villapark, doorkruist zo'n rechtertje van likmijnvest alle mooie plannen om in één klap van een heleboel problemen, zienswijzen en bezwaarschriften af te zijn. Dan kunnen we die 4800 kilo vuurpijlen net zo goed in het gemeentehuis opslaan om van het supermarktprobleem af te komen.

Kijk, als we het nieuwe jaar zó beginnen, kunnen we net zo goed meteen ophouden.
O djiezzz, nou begin ik zelf ook al.

Hoort, zegt het voort:
Vuurwerk? Meer dan ongehoord!


Dolly Zuidkruis,
burgemeester Sas-Laweit
(nog 10 dagen)

1 opmerking :

Anoniem zei

Beste mevrouw Dolly,
Ik heb op de valreep toch nog een prangende vraag, en u weet ik ken daar van wakker liggen.
De vraag is; " waarom hebben grote en kleine Kip eerst dat Villakamp leeg gehaald, ik bedoel die sta-caravans, en zette ze er nu weer sta-caravans neer?
Dat heet volgens mij kapitaal vernietiging. Dan wel het kapitaal van arme sloebers, die met veel plezier op die camping stonden. Nou ja, dit hele plan gaat mijn pet toch al te boven. Maar misschien is er toch nog iemand die het uit kan leggen. Misschien die communicatie meneer, die niet zo goed in communicatie is?
Ik hoor graag van u en hoop u te treffen op het grote afscheidsfeest. Tenminste als. Er karaoke is, anders kom ik niet.
Japie van Saar, van de Julianastraat