DOLLY´s DAGBOEKEN

Burgermoeder Dolly Zuidkruis herself heeft op 1 februari 2014 met terugwerkende kracht het leegstaande blog van de Columnisten van Katoen onteigend. Sindsdien maakt ze haar eigen Dagboek ermee wereldkundig.
Iedere gelijkenis met de echte wereld berust op louter toeval; de werkelijkheid is immers te absurd om verzonnen te kunnen zijn.


woensdag 10 december 2014

DOLLY TREURT NIET

Pfff. Op weg naar het einde is het toch nog even hard werken geblazen. Gelukkig kan onze wethouder veel meer dan sommige mensen geloven. Eén voorbeeld zegt vaak meer dan duizend niet-voorbeelden. Dat weet een kind. Daarom volgt hier een voorbeeld, maar omdat ik vandaag niet veel tijd heb, want ik moet om half drie bij de kapper zijn vanwege de besprekingen over mijn kerstknipsessie, neem ik het zo goed als letterlijk over uit de besluitenlijst van ons college van burgemeester (c'est moi) en wethouders.

Bruikleenovereenkomst voor een strook gemeentegrond van ca. 80 m2 nabij Engedingen 37 te Laweit

Het college besluit:
- Een bruikleenovereenkomst af te sluiten met de bewoners van Engedingen 37 te Laweit voor een strook gemeentegrond gelegen nabij hun woning.
- In de bruikleenovereenkomst op te nemen dat het volledige onderhoud van de aanwezige treurwilg voor rekening van de bewoners zal komen.

De bewoners hebben inmiddels een aanvang gemaakt met het volledige onderhoud.


Wilg betreurd; toezicht op naleving van de voorwaarden ook in dit geval onmogelijk      (artist's impression)


Sommige mensen vinden de wethouder een paranoïde systeemautist, maar dit heeft hij toch maar weer piekfijn geregeld! Nu alleen nog even het vervoer naar mijn chaletje in Frankrijk zien te regelen en dan kan de kachel weer branden. Mijn vrinden van het kamp hebben vast nog wel een trailertje beschikbaar. 

Hoort, zegt het voort,
"betreurwilg" is een beter woord.

Dolly Zuidkruis,
burgemeester Sas-Laweit
(nog 21 dagen)

1 opmerking :

Anoniem zei

Hello Dolly,
Nou meid dat is toch wat met die blokken hout, ik zeg maar zo: deze gemeente is goed in het hakken met de botte bijl. Je ziet het resultaat, de kachel rookt weer en waar rook is, is vuur. Dat je het maar weet.
Dat wordt nog oppassen en uitkijken op dat (gas) bommenparadijs, wat ook wel Villakamp wordt genoemd.
Heb je het al gehoord van Sieb, zo zielig niet? Het lijkt een "onno hoesje" te worden, 1 van die lellebellen waar 'ie zo op kikt heeft opnames gemaakt. Meid gauw dumpen die figuur, gaat te koste van je reputatie. Zeg en van dat salaris kan makkelijk die weg aangelegd worden, niet dan? Ik zeg maar zo, win en win situasie
Nou ik zie je bij de oliebollenkraam dit weekend, of sta je met een hesje als verkeersregelaar. Je kan er niet genoeg van hebben: van oliebollen niet en van verkeersregelaars niet. Nou ja wat zeg ik, van oliebollen hebben we wel genoeg in Sas Laweit, verkeersregelaars, tja das wat anders. Niet dan, nou dan.
Doei, doei. Je blije vrindin, Granny Smith