DOLLY´s DAGBOEKEN

Burgermoeder Dolly Zuidkruis herself heeft op 1 februari 2014 met terugwerkende kracht het leegstaande blog van de Columnisten van Katoen onteigend. Sindsdien maakt ze haar eigen Dagboek ermee wereldkundig.
Iedere gelijkenis met de echte wereld berust op louter toeval; de werkelijkheid is immers te absurd om verzonnen te kunnen zijn.


woensdag 31 december 2014

DOLLY'S NACHTKAARS

Afscheid nemen is altijd een beetje zo aan de ene kant van joepie, de klus is geklaard, maar aan de andere kant ook erg van au, ik zal het toch ook wel missen. Ik weet niet hoor, maar ik zit hier nu met een heel dubbel gevoel, eigenlijk.

Gelukkig is er één ding dat ik de afgelopen jaren wel geleerd heb en dat is dat dingen die je weet dat je moeilijk vindt, moet overlaten aan anderen die dat wel goed kunnen. Afscheid nemen, bijvoorbeeld. Ik vind het heel moeilijk om afscheid te nemen van al die geweldige mensen hier in Sas-Laweit. Van eenvoudige mensen zoals Fabiënne, die dag en nacht voor mij klaar stond om mij blond te houden. Van ingewikkelde mensen zoals de wethouder, die ook zichzelf niet vaak begreep. Van de kleurenblinde ambtenaar die alles zo netjes kon inkleuren, zonder nergens over het lijntje te gaan. Van...

Nou ja, het zijn er gewoon te veel om op te noemen. Bovendien, ik zei het al, ben ik helemaal niet goed in gedag zeggen. Anderen kunnen dat veel beter. Dus laat die het maar doen.

En omdat dit dus een soort afscheid is, wil ik graag zeggen hoe buitengewoon erkentelijk ik ben voor de belangstelling, die zoveel trouwe lezertjes me al deze jaren hebben gegeven. Dank u wel.

Hoort, zegt het voort!
Vandaag is Dolly's laatste woord:
"vandaag" is Dolly's laatste woord

Dolly Zuidkruis,
burgemeester Sas-Laweit
(alleen nog vandaag)

3 opmerkingen :

De mug zei

Et maintenant, que vais-je faire?

Ik hoop op een volgende onteigenaar, een leeg blog is. Zo leeg.

Juan di Alberto zei

DANK DANK DANK DANK DANK !
Een traan, een lach maar steevast het hoogtepunt van de week.....

Anoniem zei

Burgemeester mevrouw Zuidkruis,
Wij zullen de leuke berichten uit uw leven en uw belevenissen in Sas Laweit, erg missen.
We hebben ervan genoten, waarvoor dank.
Helaas zullen wij u als persoon in deze gemeente minder missen. U wordt geroemd om het feit dat u overal bij betrokken was, maar feitelijk wilde u alleen maar overal vooraan staan.
U bent helaas geen "verbindende factor" gebleken in deze gemeente.
Dat is ook alleen de echte grote gegeven, en die krijgen daar dan ook vaak nog geen lintje voor.
Ik wens u echter het allerbeste voor de toekomst, die ik helaas niet kan voorspellen. Wanneer ik op u "in-tune", zie ik alleen maar nevelen.
Ik hoop alleen dat u iets gaat doen waar u echt goed in bent, wat dacht u van modeshows in zorginstellingen. Fabienne gaat volgens mij graag met u mee als uw kapster en visagiste.
Met vriendelijke groet,
Maria kijkt in de Verte
Landelijk bekend medium