DOLLY´s DAGBOEKEN

Burgermoeder Dolly Zuidkruis herself heeft op 1 februari 2014 met terugwerkende kracht het leegstaande blog van de Columnisten van Katoen onteigend. Sindsdien maakt ze haar eigen Dagboek ermee wereldkundig.
Iedere gelijkenis met de echte wereld berust op louter toeval; de werkelijkheid is immers te absurd om verzonnen te kunnen zijn.


woensdag 24 december 2014

DOLLY'S EREPENNING

Er zijn nogal wat mensen die de wethouder een onbetrouwbaar sujet vinden, maar omdat ik op de Opleiding heb geleerd dat je als burgemeester boven de partijen hoort te staan, deel ik die mening nog niet. Over iets meer dan een week ben ik echter geen burgemeester meer, dus dat belooft nog wat, qua mening.
 
Mij zul je evenmin horen zeggen dat de wethouder onbekwaam is, want hij kan wel degelijk iets. Hij kan bijvoorbeeld heel goed negentigjarige dorpsgenoten in de bloemetjes zetten. Hij kan ook heel mooi erepenningen van de gemeente uitdelen en speechen: "Een burgemeester met een dergelijke gedrevenheid, enthousiasme en bevlogenheid verdient alle eer. De uitreiking van de erepenning is dan ook meer dan verdiend." Zei de wethouder. En wie ben ik om dat te bestrijden?

Erepenning gemeente Sas-Laweit; mammon met extra graaivingers en -tenen
(ontwerp en alle rechten: Belle van der Sloot)

Alleen snap ik niet zo goed wat nou precies het verschil is tussen gedrevenheid, enthousiasme en bevlogenheid, en ook begrijp ik niet waarom het uitreiken van de erepenning verdiend is, en niet de penning zelf. Maar dat zal wel aan mij liggen.

Bovendien was het natuurlijk een vondst van jewelste om op de valreep het gemeentehuis nog even te verkopen aan een bevriend ondernemer, en het villakamp over te doen aan een sjeik uit Qatar, die heeft beloofd om er een indoor-windmolenpark van te maken.

Maar de geniaalste zet van de wethouder was dat hij zich ziek meldde voor de laatste raadsvergadering. Zo kon het college dus geen verantwoording meer kan afleggen voor besluiten, die zijn genomen in het verleden maar die geen garantie bieden voor de toekomst. Over acht dagen bestaat dit college niet meer en is er ook geen mogelijkheid meer om zienswijzen en bezwaren in te dienen. Dan gaat de ambtenaar het allemaal nog even netjes regelen en met terugwerkende kracht legaal laten verklaren en zo, en dan zit onze tijd erop. Het werd ook wel tijd.

Hoort, zegt het voort:
ik was enig in mijn soort!

Dolly Zuidkruis,
burgemeester Sas-Laweit
(nog acht dagen)

3 opmerkingen :

Drs. Dré zei

Beste Dolly,

Wat men ook zegt denkt of schrijft, we zullen je heel erg missen !!!! Bedankt voor een jaar lang informatie en plezier

Hairy Lex zei


It ain't over till it's over... At least two more to go, you promised!


Anoniem zei

Burgemeester Mevrouw Zuidkruis,
Nu alle loketten al dicht zijn en ik via de legale weg nog een vergunninkje wil aanvragen voor de Oosterbuurt, richt ik mij maar even tot u.
Ja, ik weet dat het Villakamp gewoon even belde met één van de ambtenaren, het trio K.O.B, maar daar hou ik niet van. Die mevrouw van het Kamp heeft de tactiek van het kamp zelf in geuren en kleuren uit de doeken gedaan, hoe ze dat daar regelen. Maar dit terzijde. Ik weet ook niet wie die mevrouw is, de ondermanager denk ik.
U zult zich wel afvragen waar heeft ze het over. Ja dat komt ik krijg tussendoor allemaal beelden door, en daar wordt ik wel eens wat warrig van.
Het zit als volgt, ik ben een landelijk bekend medium, Maria kijkt in de Verte, en ik kan met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zeggen dat de straatprijs van de Postcode loterij in de Oosterbuurt gaat vallen.
Die mensen hebben na al die ellende met dat Villakamp en die vrachtwagens wel een extra´tje verdiend, volgens de sterren.
Nou is wel het jammere, dat die prijs met een levensgrote Truck afgeleverd wordt..........Maar affijn, ze zijn daar heel wat gewend het wegdek is net (patch work style)gerepareerd en de huizen zijn toch al total loss.
Met het geld van die loterij kan het hele dorp inclusief de dijk gelijk up to date, gerestyled worden in "Openluchtmuseum" stijl met slagbomen.
Om een lang verhaal kort te maken, we hebben dus op korte termijn een vergunninkje nodig, want de truck is te groot,te breed, te hoog en te zwaar.
De Oosterbuurters willen het spel volgens de regels spelen, dus vandaar.
Is het mogelijk dat u die vergunning nog even gaat regelen? Dan mag u ook langs komen om het glas te heffen!
Helaas geen blommen om uit te delen of linten om door te knippen. Daar mag u dan na de restyling voor terug komen als oud burgemeester. Deal or no deal?!
Alvast bedankt, namens alle Oosterbuurters.
Maria kijkt in de Verte.
Medium